Gå til innhold

uforsvarlig gravid/lavt stoffskifte


Gjest Skrull

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 år som har lavt stoffskifte. Dette er nylig oppdaget, og jeg har sannsynligvis gått med dette over flere år. Har mange og plagsomme symptomer, men blodprøvene viser likevel ikke store avvik. Kun lett forhøyet TSH. Er det forsvarlig for meg å bli gravid nå, eller må jeg vente til dette er regulert. Jeg tenker først og fremst på om dette kan være skadelig for barnet. En av grunnene til at jeg kan tenke meg dette akkurat nå, er store og uregelmessige blødninger dersom jeg ikke går på pillen. Jeg får imidlertid store plager av pillen, og har derfor nettopp sluttet. Har liten lyst til å begynne igjen nå som vi ønsker oss barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei jente på 27 år som har lavt stoffskifte. Dette er nylig oppdaget, og jeg har sannsynligvis gått med dette over flere år. Har mange og plagsomme symptomer, men blodprøvene viser likevel ikke store avvik. Kun lett forhøyet TSH. Er det forsvarlig for meg å bli gravid nå, eller må jeg vente til dette er regulert. Jeg tenker først og fremst på om dette kan være skadelig for barnet. En av grunnene til at jeg kan tenke meg dette akkurat nå, er store og uregelmessige blødninger dersom jeg ikke går på pillen. Jeg får imidlertid store plager av pillen, og har derfor nettopp sluttet. Har liten lyst til å begynne igjen nå som vi ønsker oss barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta är en fråga som du får ta upp med din doktor. Jag vet för lite om ditt tillstånd och vad detta skulle påverka en graviditet. Alltså; ring din doktor och fråga om de tycker det går bra att skaffa barn, eller om de tycker att du skall vänta tills du fått din hälsa förbättrad. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta är en fråga som du får ta upp med din doktor. Jag vet för lite om ditt tillstånd och vad detta skulle påverka en graviditet. Alltså; ring din doktor och fråga om de tycker det går bra att skaffa barn, eller om de tycker att du skall vänta tills du fått din hälsa förbättrad. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lavt stoffskifte , og holdt på å regulere dette da jeg ble gravid.

Legen min sa at det har ingen betydning. Dosen med Thyroxin må regulerer flere ganger i løpet av ett svangerskap likevel.

Lavt stoffskifte er en folkestykdom , og veldig mange går rundt med dette uten å være klar over det. Hos mange, som hos meg, blir det ikke oppdaget før etter en barnefødsel feks.

Men - for å føle deg tryggere burde du snakke med legen din om det *s*

Jeg har fått fin oppfølging og tatt stoffskifte prøver annenhver mnd hele svangerskapet.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lavt stoffskifte , og holdt på å regulere dette da jeg ble gravid.

Legen min sa at det har ingen betydning. Dosen med Thyroxin må regulerer flere ganger i løpet av ett svangerskap likevel.

Lavt stoffskifte er en folkestykdom , og veldig mange går rundt med dette uten å være klar over det. Hos mange, som hos meg, blir det ikke oppdaget før etter en barnefødsel feks.

Men - for å føle deg tryggere burde du snakke med legen din om det *s*

Jeg har fått fin oppfølging og tatt stoffskifte prøver annenhver mnd hele svangerskapet.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...