Gå til innhold

Uførepensjon

Anbefalte innlegg

annecath1365380483

Jeg er ei dame på 39 som måtte slutte i min tidligere jobb for snart tre år siden pga. nakkeplager, migrene og gjentatte betennelse i høyre arm. Jeg fikk innvilget yrkesrettet attføring og fikk meg hospiteringsplass ved et apotek. Fant fort ut at50% stilling var på grensen til hva jeg kunne klare. Etter å ha hospitert i to år, startet jeg med apotekteknikerutdanning, som jeg blir ferdig med i juni.Ettersom plagene fortsatt vedvarer ser det for meg ut til at 50% stilling vil være et fornuftig alternativ for meg. Har selv ordnet så jeg har fått komme til kiropraktor for om mulig få lette mine plager. Er alene med et barn og jeg synes derfor ikke det er riktig å være syk etter jobb hver dag, spise smertestillende og ikke klare å følge opp barnet på div. aktiviteter. Nå mener imidlertid AETAT at jeg bør jobbe så nært op til full stilling som mulig da jeg er ferdig på skolen. Jeg synes jeg fikk prøvd ut nok i de to årene jeg hospiterte. Og føler derfor at 50 % er grensen. Hva gjør jeg ? Kan jeg nå søke uføretrygd for 50% ? Må jeg si ja til 100% stilling som jeg vet jeg ikke vil klare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95425-uf%C3%B8repensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hva sier legen din om dette ?, det er jo han/hun som må gi uttalelse også i uføresprøsmål. Dersom trygdekontoret mener at du bør kunne jobbe 100% har det liten vits å søke 50 % uføretrygd, fordi det da er den samme instansen som innvilger/avslår.

Dete rnok legen du må sette din lit til her. Det er mulig du må forsøke 100 % jobb og dersom du ikke greier det ,så har du ihvertfall bevist at du har prøvd. Men jeg tror som sagt at det er leegn som er alfa og omega her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95425-uf%C3%B8repensjon/#findComment-534613
Del på andre sider

annecath1365380483

Hva sier legen din om dette ?, det er jo han/hun som må gi uttalelse også i uføresprøsmål. Dersom trygdekontoret mener at du bør kunne jobbe 100% har det liten vits å søke 50 % uføretrygd, fordi det da er den samme instansen som innvilger/avslår.

Dete rnok legen du må sette din lit til her. Det er mulig du må forsøke 100 % jobb og dersom du ikke greier det ,så har du ihvertfall bevist at du har prøvd. Men jeg tror som sagt at det er leegn som er alfa og omega her.

Joda, legen min har flere ganger sagt at jeg ikke bør jobbe mer enn 50% , men det ser ikke ut til at eatat vil ta hensyn til dette, men det må de vel?

Ellers så er problemet at det er veldig mye skifte av leger her jeg bor, vi kommer aldri til den samme .Du får aldri oppfølging. Man må "starte på nytt" hver gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95425-uf%C3%B8repensjon/#findComment-534698
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du kan søke 50% uføre, da må legen din støtte deg. Men sålenge du er under behandling med utsikt til bedring, er det vanligere å få innvilget medisinsk attføring. Du er såpass ung, og plagene dine bør kunne bedres betydelig. Ville heller gått til en dyktig fysioterapeut som jobber med tverrmassasje av senefester, og strekkøvelser på nakken enn til kiropraktor. Du bør ikke bruke B-preparater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95425-uf%C3%B8repensjon/#findComment-535795
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...