Gjest egon Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Jeg spør fordi jeg hittil ikke har kontaktet legen min for dette. Svært ofte (kanskje 2-6 ganger per mnd) pleier jeg å få skikkelige problemer med avføringen. Dvs...det starter før jeg faktisk må på do, jeg blir skikkelig akutt dårlig, kaldsvetter og får store magesmerter. Kommer meg på do, og blir sittende å fryse og skjelve, og det kommer gjerne svært mye ut i løpet av "seansen". Magen er hard som et trommeskinn. Blir sittende en god stund å bare stønne og er skikkelig uvel, men etter at det hele er over, er jeg frisk som en fisk. Jeg har selvsagt "normal" avføring innimellom disse anfallene. Er det bare treg mage, eller reagerer jeg kanskje på noe i matveien? Jeg ofte prøvd å tenke etter om det kan være noe jeg reagerer på, men jeg har rett og slett ikke funnet ut noe spesielt det kan være. I såfall må det være at jeg har en ganske stresset jobbsituasjon, og det er vanskelig å få til faste måltider i løpet av dagen, det blir mer sporadisk. Bruker ingen medikamenter av noe slag, tvert imot tar jeg en vitamin-pille hver morgen. Jeg har hatt det slik i et par års-tid, kanskje enda lenger. Ser frem til et seriøst svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9546-maveproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest egon Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Jeg spør fordi jeg hittil ikke har kontaktet legen min for dette. Svært ofte (kanskje 2-6 ganger per mnd) pleier jeg å få skikkelige problemer med avføringen. Dvs...det starter før jeg faktisk må på do, jeg blir skikkelig akutt dårlig, kaldsvetter og får store magesmerter. Kommer meg på do, og blir sittende å fryse og skjelve, og det kommer gjerne svært mye ut i løpet av "seansen". Magen er hard som et trommeskinn. Blir sittende en god stund å bare stønne og er skikkelig uvel, men etter at det hele er over, er jeg frisk som en fisk. Jeg har selvsagt "normal" avføring innimellom disse anfallene. Er det bare treg mage, eller reagerer jeg kanskje på noe i matveien? Jeg ofte prøvd å tenke etter om det kan være noe jeg reagerer på, men jeg har rett og slett ikke funnet ut noe spesielt det kan være. I såfall må det være at jeg har en ganske stresset jobbsituasjon, og det er vanskelig å få til faste måltider i løpet av dagen, det blir mer sporadisk. Bruker ingen medikamenter av noe slag, tvert imot tar jeg en vitamin-pille hver morgen. Jeg har hatt det slik i et par års-tid, kanskje enda lenger. Ser frem til et seriøst svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9546-maveproblemer/#findComment-51022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Til egon Slike voluminøse avføringer som du beskriver kan gi almensymptomer med kaldsvetting og forbigående magesmerter. Det skyldes bla.a. sterk lokal tarmaktivitet/spasmer og økt blodgjennomstrømning. Uregelmessigheter i livsstil og måltider samt mye stress predisponerer nok enkelte for å utvikle et "dårlig" avføringsmønster. Du bør tilstrebe mer tid og regelmessighet. Hvis disse plagene vedvarer synes jeg du skal oppsøke legen din, bl.a. for å utelukke forstyrrelser i tykktarmen av mer organisk art. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9546-maveproblemer/#findComment-44425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Til egon Slike voluminøse avføringer som du beskriver kan gi almensymptomer med kaldsvetting og forbigående magesmerter. Det skyldes bla.a. sterk lokal tarmaktivitet/spasmer og økt blodgjennomstrømning. Uregelmessigheter i livsstil og måltider samt mye stress predisponerer nok enkelte for å utvikle et "dårlig" avføringsmønster. Du bør tilstrebe mer tid og regelmessighet. Hvis disse plagene vedvarer synes jeg du skal oppsøke legen din, bl.a. for å utelukke forstyrrelser i tykktarmen av mer organisk art. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9546-maveproblemer/#findComment-51301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.