Gå til innhold

Forklare en som ikke kan noe om dette

Anbefalte innlegg

Gjest venninnen

Jeg har omsider fortalt en god venn at jeg ble misbrukt som barn. Hans reaksjon forbauset meg litt, han ble liksom veldig opptatt av å "bevise" at jeg er så sunn og frisk og ikke skadet av det som skjedde.

Jeg sa til han at jeg mener at det har påvirket meg ganske kraftig og nevnte noen eksempler, men da insisterte han på at det var helt normalt å føle/gjøre som jeg gjorde. Hvorfor reagerer han sånn? Er det en måte å fortrenge alt på? Jeg følte meg litt avvist faktisk for jeg tror at det som skjedde har hatt enorm påvirkning på meg. Jeg synes han bagatelliserte det på en måte.

Men han er en god venn og jeg vil veldig gjerne at han skal forstå. Hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95460-forklare-en-som-ikke-kan-noe-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh.. den er litt vanskelig faktisk gitt egentlig. siden han ikke kanskje vært i nærheten av noe sånn før...

men for å prøve å få han til å forstå at det har prega deg mye....kan du prøve å fokusere på det du vet -garantert- ikke er "normale" reaksjoner for "andre" folk...

Da jeg skulle gi exempler for at jeg hadde en noe annerledes adferd enn "andre" kom jeg ikke på noe faktisk med en gang selv om jeg -visste- jeg reagerte "unormalt" på ganske mange ting.... Så sett deg ned å tenk deg godt om på det først.

Åsså kanskje å fortelle han litt om hvordan du føler.. I gitte situsjoner fx..

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...