Gå til innhold

sammenheng - lavt stoffskifte & pankreatitt?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått påvist høye bukspyttkjertelverdier (amylase) i blodet, og legen antar at dette er pankreatitt. Jeg er ung og måteholden med alkohol, men sliter med lavt stoffskifte som antagelig har blitt utløst av en spiseforsyrrelse (anorexia) jeg slet med for to år siden. Tar nå 0,05 mg Thyroxin for dette. Har lavt stoffskifte sammenheng med betennelse i bukspyttkjertelen? Hva bør jeg gjøre/ være forsiktig med m.h.t evt. pankreatitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9555-sammenheng-lavt-stoffskifte-pankreatitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fått påvist høye bukspyttkjertelverdier (amylase) i blodet, og legen antar at dette er pankreatitt. Jeg er ung og måteholden med alkohol, men sliter med lavt stoffskifte som antagelig har blitt utløst av en spiseforsyrrelse (anorexia) jeg slet med for to år siden. Tar nå 0,05 mg Thyroxin for dette. Har lavt stoffskifte sammenheng med betennelse i bukspyttkjertelen? Hva bør jeg gjøre/ være forsiktig med m.h.t evt. pankreatitt?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til missh

Jeg ser ingen direkte kobling mellom lavt stoffskifte og pankreatitt, men hvis din hypotyreose er av typen "autoimmun tyreoiditt", kan nok det affisere organer som bukspyttkjertel også. Det kan også hende at forstyrrelsen i pancreas har sammenheng med din tidligere spiseforstyrrelse.

Du bør snakke mer med legen din omkring dette! Spesifikke råd er vanskelig her uten å ta stilling til helheten.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til missh

Jeg ser ingen direkte kobling mellom lavt stoffskifte og pankreatitt, men hvis din hypotyreose er av typen "autoimmun tyreoiditt", kan nok det affisere organer som bukspyttkjertel også. Det kan også hende at forstyrrelsen i pancreas har sammenheng med din tidligere spiseforstyrrelse.

Du bør snakke mer med legen din omkring dette! Spesifikke råd er vanskelig her uten å ta stilling til helheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...