Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har lenge slitt med betennelseslignende smerter i forskjellige muskler. Når til slutt jeg blir bra en plass dukker det opp lignende smerter på minst to nye plasser. Jeg trener styrke på helsestudio(tre ganger i uken) og det er mest armene og skuldrene som plager meg. Men jeg er ikke av dem som trener hardest og oftest. Pr. i dag så har jeg slike smerter på undersiden av begge underarmene(ved press på lille finger) ,på oversiden av venstre underarm (i "klypa"), samt i høyre kne. I tillegg har jeg betennelse i halebeinet. Har fått behandling i sommer pga en betennelse i overgangen mellom brystmuskel og biceps.

Tidligere hadde jeg slike smerter også i triceps på begge armene , disse smertene hadde jeg i to år. Enkelte av "betenelsene" er ikke så smertefulle at jeg ikke kan være aktiv. Men en del fører til att jeg nesten blir lammet pga smerte når det står på som værst. Smertene fortoner seg slik at når jeg strammer til, blir det forferdelig vondt når jeg slipper opp igjen og så blir det en vedvarende verk en stund. Jeg har prøvd å tatt pauser i treningen på flere måneder, men når jeg begynner på igjen så går det to uker og så er det på an igjen. Dette er skikkelig frustrerende og jeg lurer på hva som er årsaken til dette. Er det en medfødt svakhet eller lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95559-betennelser-i-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Har du snakket med lege/fysioterapeut om hva som kan være årsaken? Og har du tatt nødvendige blodprøver med tanke på revmatisme?

Jeg har også lett for å få betennelser i forbindelse med at ledd "låser" seg. Blodprøver er normale, så revmatisme er utelukket. Jeg har fått god hjelp med ultralydbehandling for betennelsene, snakk med en fysioterapeut om han/hun benytter seg av denne behandlingsformen. Denne regelrett trekker betennelsen ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95559-betennelser-i-muskler/#findComment-535022
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...