Gå til innhold

Hjelp, jeg har det så vondt!


Gjest holder ikke ut snart

Anbefalte innlegg

Gjest holder ikke ut snart

Jeg sliter så utrolig for tiden at jeg holder det ikke ut snart. Jeg vet at jeg trenger hjelp, men hva skal jeg gjøre?

Saken er den at jeg er gravid og er blitt så utrolig sjalu og mistenksom mot min mann. Jeg tror jeg lider av vrangforestillinger?

Jeg er blitt så sjalu på jobben hans og kollegene. Han jobber i et reklamebyrå og naturligvis så jobber de tett sammen i dette yrket. Han har flere kvinnelige kollegaer, noen pene også sådan. Egentlig så tror jeg ikke at jeg har noe å frykte, han sier at han er glad i meg. Men jeg har blitt så deprimert og om dagene så går jeg rundt og forestiller meg at det foregår flørting, og at han kan bli betatt at de han jobber sammen med.

Dette gjør meg så deprimert at jeg holder det snart ikke ut. Det går ut over nattesøvn og matlyst og livsgleden min generelt.

Jeg begynner å bli redd meg selv. Begynner å få selvmordstanker. Føler meg verdiløs.

Vi har snakket om dette, og han bedyrer at det er meg han er glad i og at han ikke er interessert i noen andre. Hvorfor kan jeg ikke tro på han da? Hvorfor kan jeg ikke slå meg til ro med det?

Jeg går rundt og føler at det står en kniv konstant i hjertet mitt.

Mannen min jobber ganske mye overtid. I tillegg er han IT-ansvarlig i bedriften og har jobbmobil. Han snakker ofte med kolleger i telefonen når han er hjemme, og det blir en del tekstmeldinger også.

Jeg vil jo ikke ødelegge forholdet vårt med dette, men jeg har det så vondt og er så sjalu!

Det er akkurat som om intuisjonen min forteller meg at noe ikke stemmer selv om logikken tilsier noe annet.

Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg har det så vondt og jeg vet at jeg trenger hjelp.

Vær så snill noen å hjelpe meg før jeg bukker under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

meningsløs

Det første som slår meg er at problemet ditt kanskje kan ha noe med at du er gravid og at det derfor foregår mye hormonelle svingninger som er uvante i kroppen. Jeg har aldri vært gravid selv, så jeg vet egentlig ikke.

Men jeg kjenner meg i hvert fall igjen i det du skriver, om enn ikke på akkurat samme måte.

Jeg har vært sammen med verdens beste kjæreste i et år og to måneder. Han er superflink til å lytte og jeg vet at han er glad i meg. Derfor er det så merkelig at jeg hele tiden er livredd for at han skal gå fra meg! Det er jo ikke fornuftig i det hele tatt!

Jeg tror det kommer av at venninna hans sa i begynnelsen av forholdet vårt (og før) at vi to ikke passet sammen i det hele tatt, for han (kjæresten min) var jo så sprudlende og jeg var så stille og rolig. I fjor sommer spredde venninna budskapet rundt til våre felles venner om at det bare var et spørsmål om tid når han kom til å dumpe meg. Av grunner jeg ikke skal komme inn på nå, såret dette meg UTROLIG.

Det er ikke meningen å legge ut så mye om meg selv her, men poenget er at jeg innerst inne VET at kjæresten min vil ha meg og er glad i meg, men jeg klarer rett og slett ikke å la noen små enkelthendelser ligge...

Jeg vet jo ikke om du har det slik som jeg, men jeg vil bare si at det er lett å henge seg opp i tanker som er urealistiske. Nå som du er gravid, er det sikkert enda vanskeligere..

Jeg har vel ikke noe ordentlig råd til deg, men du skal vite at jeg føler med deg. Du sier at du er sjalu på jobben og kollegaene til mannen din. Kanskje er det en idè å prøve å fylle dagene med noe mer meningsfylt enn det du fyller dem med på nåværende tidspunkt? Enten jobb, studier eller kurs av forskjellige slag. Det er sikkert lurt å bestille time hos legen, så kan hun/han som er fagperson gi deg mer konkrete råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Litt av årsaken til at du har så mange tanker er nok nettopp det at du er gravid (ikke at jeg er noen ekspert).

Det du må huske på nå er å ta vare på deg selv, pleie deg selv og være snill mot deg selv. Du står foran en stor oppgave her i livet: du skal bli mor. Prøv å tenke framover på hvordan det blir å få ansvar for et lite barn, en baby som er helt avhengig av mamma´n sin. Tror du at du vil føle deg verdiløs da? Det tror ikke jeg. Du er absolutt ikke verdiløs, verken før eller etter du får barn.

Jeg synes du skal stole på kjæresten din. Det er mye hardt arbeid når man jobber i reklamebransjen, og han jobber sikkert mye overtid. Jeg er ganske sikker på at han ikke har tid engang til å se på andre damer. Han er nok mer opptatt av deg og det faktum at han skal bli pappa! Nå kjenner jeg jo ikke ham, men jeg tror det likevel.

Nå har jeg selvsagt skrevet dette innlegget utifra at du skal få dette barnet. Vet ikke om det er noe du har bestemt deg for. Men uansett så bør du holde ut og prøve å ikke tenke så mye på hva kjæresten din gjør og ikke gjør. (Mest sannsynlig gjør han en god jobb).

Ellers vil jeg ønske deg lykke til! Prøv å snakke med noen om dette, enten en lege eller en venninne. Så slipper du å slite med disse tankene alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...