Gå til innhold

Efexor og bivirkninger i starten.


Gjest zee

Anbefalte innlegg

Skal skifte over fra cipramil til efexor grunnet dårlig virkning og begynner med første tablett i morgen.

Jeg husker med skrekk for mye bivirkninger jeg hadde med cipramil i starten med kraftig angst og panikkanfall. Er veldig nervøs for å få de samme bivirkningene igjen.

Noen med erfaring fra efexor her som kan fortelle hva jeg kan forvente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det jeg husker best er slike strømilinger i hjernen og noen ganger kom det noe som lignet på krampetak 'oppi der'. Det var ekkelt.

Og så var det noen netter i begynnelsen hvor jeg hadde panikkanfall. Hadde ikke hatt det på mange år, og da veldig forsiktige anfall, så jeg ble jo livredd. Men det holdt ikke på lenge.

Bivirkninger som holdt seg var hos meg meget sterk svetting og vansker med koordinasjon og konsentrasjon. Bilkjøring føltes utrygt og jeg egynte å skrive mye feil. Hoppe over bokstaver og mye annet rart. Når jeg snakket så jeg ofte noe helt annet enn jeg trodde jeg sa - uten at jeg var klar over det selv hvis ikke folk sa det til meg.

Men de virket mot angsten og depresjonen.

Og til slutt, hvis du får problemer med å få orgasme, så var det for meg bare forbigående. Måtte bare lære meg at det tok mye lengre tid. Helt annerledes enn før, men mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Det jeg husker best er slike strømilinger i hjernen og noen ganger kom det noe som lignet på krampetak 'oppi der'. Det var ekkelt.

Og så var det noen netter i begynnelsen hvor jeg hadde panikkanfall. Hadde ikke hatt det på mange år, og da veldig forsiktige anfall, så jeg ble jo livredd. Men det holdt ikke på lenge.

Bivirkninger som holdt seg var hos meg meget sterk svetting og vansker med koordinasjon og konsentrasjon. Bilkjøring føltes utrygt og jeg egynte å skrive mye feil. Hoppe over bokstaver og mye annet rart. Når jeg snakket så jeg ofte noe helt annet enn jeg trodde jeg sa - uten at jeg var klar over det selv hvis ikke folk sa det til meg.

Men de virket mot angsten og depresjonen.

Og til slutt, hvis du får problemer med å få orgasme, så var det for meg bare forbigående. Måtte bare lære meg at det tok mye lengre tid. Helt annerledes enn før, men mye bedre.

Hei zee!

Jeg har gått på Efexor i en drøy måned, etter først å ha stått på Cipramil med liten virkning. Hadde/har få bivirkninger med Efexor. De første par ukene hadde jeg dårlig matlyst, og litt økt indre uro.

Begynner å merke effekt. Føler jeg har mindre panikkangst, og at anfallene er lettere enn de var. Sliter imidlertid fortsatt mye med generell angst.

For noen kan det være lurt å ha noe beroligende for hånden i oppstarten med Efexor (eller andre AD) fordi det kan gi forbigående mer angst. Ta det evt. opp med legen din om du opplever dette problemet! En del får også kvalme i oppstarten, samt mer svetting enn normalt. Som regel går dette over i løpet av de første par behandlingsukene. For å unngå bivirkninger er det lurt å starte på en lav dose, og så trappe opp på vedlikeholdsdosen etter f.eks. en uke. Det var i alle fall slik jeg gjorde det.

Håper dette ga deg svar på noe av det du lurte på :-). Ønsker deg lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martine1365379969

eg har ikkje hatt spesielt store bivirkninger. dei eg hadde varte berre ei-to ukers tid. og det var kvalme, uvelhet, skjelven og litt probl. med søvn. Har selv gått på ciprsmil, den virka ikkje på meg heller. men då hadde eg ingen bivirkninger. efexor virker derimot veldig bra!! Håper dne vil gjøre det for deg oxo! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...