Gå til innhold

Tilpasset arbeid


Gjest dis

Anbefalte innlegg

Jeg må ha tilpasset arbeid på grunn av min helse. Har Oslo kommune som arbeidsgiver og så langt har jeg ikke fått noen hjelp til å komme tilbake i arbeid. Arbeidsledigheten er stor og jeg frykter fremtiden. Hvor langt strekker arbeidsgivers plikt til å tilpasse arbeid? Er det arbeidsstedet eller hele Oslo kommune som må finne nytt til meg? Jeg kan ikke jobbe videre på samme sted på grunn av sykdom og har det attestert av lege. Jeg har også attestert av lege at jeg kan jobbe videre med samme yrke og trenger ikke omskolering, ønsker det heller ikke. Dette virker som et problem for han jeg har snakket med har hele tiden fremholdt omskolering på attføring som noe positivt som jeg burde tenkt på, og for noen dager siden ringte han og sa at jeg måtte søke ordinært siden jeg hadde sagt nei til omskolering. Blir forvirret nå og prøver å få tak i fagforeningen, men har ikke lykkes så langt. Noen som har erfaringer? Hva blir det av meg i dagens arbeidsmarked som sliter med helsa for øyeblikket (alt tyder på at det bare er en periode). På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En med asperger syndrom og mange spørsmål

Har du prøvd å snakke med attføringskonsulent på trygdekontoret? Det kan hende de kan ta kontakt med arbeidsgiver for deg og presse gjennom en form for tilpasning? For de på trygdekontoret vil jo helst at folk skal komme tilbake i arbeid, det sparer kommunen som sådan på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...