Gå til innhold

Prøver igjen:Har deprimert mor


Gjest PetiteMoi

Anbefalte innlegg

Gjest PetiteMoi

Har skreve et innlegg om dette før, men vil gjerne få svar av legen her viss det er mulig. Eg er 19 år, og har ei mor som er deprimert/utbrent, og har vert det i over tre år. Ho har vert innlagt på to forskjellige institusjonar fire gonger. Men tingen er at eg har aldri blitt kontakta og fått et tilbud om samtale med noen av dei som har med behandlingen hennes å gjøre, og dette er ganske sårt for meg for tida. Føler eg er glømt! Har så utrulig mange spørsmål, og føler meg veldig usikker. Har forstått det slik at det er vanlig at barn av pasienten skal få et tilbud. Har heldigvis to voksne eg kan snakke med uten at mine foreldre får vite noe. Men det eg lurer på: kan eg snakke med legen min om dette? Vil han kunne hjelpe meg? Han er ein av dei som behandlar mora mi, men viss eg går til han som MIN lege.. Veit ikkje ka eg skal gjere! Ein av dei voksne eg snakker med kontakta psykologen til mora mi, men ho ville ikkje snakke med meg.. Å avvise meg pga taushetsplikten syns eg er litt for lettvint, for den har eg stor respekt for, og forventa heller ikkje at ho skulle fortelle meg om mor, meir generelt om depresjon, å vera pårørande osv. Ka kan eg gjere? er legen ein ide? Ringe til Mental helse?

Viss noen har erfaringar å komme med hadde eg blitt kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Hei :)

Har ingen erfaring på området, men følte bare for å si at jeg forstår at du føler deg tilsidesatt.

Fastlegen tror jeg ikke vil kunne gi deg noe svar, da de er underlagt taushetsplikt. Mao de kan kun svare, når pasienten det er snakk om, åpner opp for det.

Jeg vet ikke årsaken til at moren din ikke vil snakke med deg, kanskje hun er for syk akkurat nå, og ikke orker å utsette seg for den tilleggspåkjenningen.

Jeg håper imidlertid at ting vil løse seg til det beste for deg, og at du etterhvert får svar på spm dine og blir litt mer satt inn i hva som skjer med mamman din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental Helse kan sikkert prate litt med deg, ja, og gi deg svar på noe av det du lurer på om din mors sykdom.

Om ikke de kan gi deg noen svar, kan de sikkert råde deg til å kontakte noen som kan det.

Lykke til

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan gjøre flere ting.

Du kan snakke med legen din. Denne kan fortelle deg om depresjonssykdommen og dens behandling. Du kan sikkert også få mye bra skriftelig materiell.

Du kan snakke med mors psykolog og be denne drøfte din henvendelse og dine ønsker med moren din. Om moren din aksepterer en eller flere fellessamtaler, er taushetsplikten ikke et problem.

Du kan snakke med din mor direkte og si at du ønsker å være med på noen fellessamtaler for å drøfte din og din mors situasjon med behandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...