nutti1365380484 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hei. (er 23 år) jeg har de to siste årene vært mye plaget med vorter. har fryst de vekk, brukt vorteplaster og sånn flytende vortemiddel. noen forsvinner for godt, men det dukker stadig opp en ny et annet sted. nå har jeg fått noen små i ansiktet også, og er redd for at de skal bli større.... har en på tåen min som ble større etter behandling og ikke mindre. finnes det noen form for antibiotika eller lignende for å fjerne dem for godt? alle svar og gode råd hjelper 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95756-vorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Antibiotika og lignende fungerer IKKE på vorter, fordi vorter er forårsaket av VIRUS, ikke bakterier. Kun bakterieinfeksjoner kan behandles med det. Da jeg var fjortis, hadde jeg en vorte på tommelen og en på en annen finger en gang. Jeg tok livet av vortene ved å klippe dem HELT ned under huden med neglesaks. Så pirket jeg ut "røttene" på vorta med en nål, så mye jeg kunne. Dette blødde selvsagt litt. Så, når jeg hadde skrapet ut det jeg kunne av vortens røtter, klemte jeg litt med tørkepapir for å stagge blodstrømmen. Så DYNKET jeg vorten med blank neglelakk! Neglelakken la jeg på nytt lag av jevnt og trutt, noen ganger flere ganger om dagen. Poenget var å KVELE vorten. Uten luft dør de nemlig! Neglelakken størknet som et lokk, og sakte, men sikkert døde vorten. Jeg måtte gjenta noen få ganger å klippe den vekk og pirke ut røttene med nål, men til sist ble faenskapet kvælt. De kom heldigvis ALDRI tilbake. Denne behandlingsmetoden er imidlertid IKKE å anbefale på ansiktet og andre ømfintlige kroppsdeler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95756-vorter/#findComment-539342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.