Gå til innhold

NHD/Andre - Trenger råd nå


ericc2233

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.har gått på 5mg zyprexa ett år nå.har bestemt meg for å slutte forde jeg sover alt for mye med zyprexa .mimimum 10timer hver dag.trappet ned til 2.5mg for 8dager siden. har ikke fått mer angst. MEN har IKKE sovet NOE dag eller natt på 5dager.Har lest på noen amerikanske sider om andre som ikke har fått sove på 1mnd pga seponering av zyprexa.Har lest at seponeringsymtom med søvnløshet er bare rapportert 0.01%.

HVA SKAL JEG GJØRE??vil ikke begynne på zyprexa igjen.Er det noen som har hørt om det samme?hvor lenge varer det?..Kom igjen folkens.. gi meg noen råd. på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at jeg har fortalt legen min om problemet.men han sier jeg sovner tilslutt...Men hva om det tar 1mnd?????hvor sliten skal jeg bli???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

Hei!

Er zyprexa medisiner for psykose?

Uansett, om du sover mye, er det kanskje litt plagsomt, men dosen kan justeres i samråd med lege, som du skriver.

Det viktigste her er vel å tenke hvordan du fungerer med medisinen ellers.

Føler du at livet er noenlunde o.k. nå?

Er du bedre med medisinene, enn du var uten?

Tenk litt over hvordan du hadde det, og hvordan du har det nå.

Hva er best for deg?

Kanskje symptomene ikke kommer tilbake om du slutter med dem. Det kan jo ikke jeg uttale meg om.

Det har legen greie på.

Så jeg går ut i fra du slutter i samråd med ham.

Bare noen ord fra............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er zyprexa medisiner for psykose?

Uansett, om du sover mye, er det kanskje litt plagsomt, men dosen kan justeres i samråd med lege, som du skriver.

Det viktigste her er vel å tenke hvordan du fungerer med medisinen ellers.

Føler du at livet er noenlunde o.k. nå?

Er du bedre med medisinene, enn du var uten?

Tenk litt over hvordan du hadde det, og hvordan du har det nå.

Hva er best for deg?

Kanskje symptomene ikke kommer tilbake om du slutter med dem. Det kan jo ikke jeg uttale meg om.

Det har legen greie på.

Så jeg går ut i fra du slutter i samråd med ham.

Bare noen ord fra............

føler at zyprexa ikke hjelper mot problemene jeg sliter med.(hypokonderi)jeg har heller ikke fått noe mer angst etter nedtrappingen..MEN jeg får pokker ikke sove..jeg er sikker på at det er pillene som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Du kan prøve naturmedisin mot søvn. Jeg har aldri prøvd det selv, men noen sier det virker. Ellers så kan du jo be legen om å få innsovningsmedisin eller sovemedisin hvis ikke problemet ditt blir mindre.

Selv bruker jeg imovane 5mg for å få sove. Hvis jeg virkelig vil sove lenge eller ikke vil ha avbrutt søvn bruker jeg nozinan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

føler at zyprexa ikke hjelper mot problemene jeg sliter med.(hypokonderi)jeg har heller ikke fått noe mer angst etter nedtrappingen..MEN jeg får pokker ikke sove..jeg er sikker på at det er pillene som gjør det.

Hei, igjen.

Må si jeg ikke visste man kunne "medisineres" for hypokonderi, det var nytt for meg.

Når de ikke hjelper, er det jo liten vits å ta dem.

Det finnes jo andre medisiner du kan få for å sove, eks. Tolvon, Nozinan, vallergan, el. annet.

Hvorfor ikke prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hadde samme problemet som deg når jeg gikk av zyprexa. Fikk ikke sove og jeg som hadde sovet så godt.

Jeg nevnte det for legen og fikk utskrevet vival i en overgangsperiode. Jeg sovna som en stein jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...