Gå til innhold

manisk depressiv / rapid cycling


seera

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som kjenner til denne diagnosen. Det er ikke så lenge siden jeg fikk den i journalen. Jeg bli helt fortvilet at det er så vanskelig å finne noen medisin som hjelper. Jeg skulle egentilg vært tvangsinnlagt nå, men jeg klarte å lure meg unna. I følge psykologen er jeg ett uvanelig tilfelle siden jeg altid er så klar i hodet. Jeg er nå helt utslitt, og jeg får ikke gjort noe i leiligheten. Tankene kverner hele tiden om selvmord. Seera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg også gjerne vite! Så noen, please svar seera..?

Jeg har fått medisiner for manisk/depressiv, men jeg aner ikke en gang om jeg har fått noen diagnose, eller om jeg får disse pillene bare fordi stemningsforandringene mine er så heftige.. Så jeg lurer MYE på alt som har med denne lidelsen.

Håper noen kan gi deg noen svar, seera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimmy

Jeg har ei venninne som har diagnose manisk depressiv, og hun får medisiner for dette. Det andre har jeg ikke hørt noe om....! Men har du fortalt psykiateren om selvmordstankene dine? og har du fortalt ham/henne utførlig om hvordan du har det når du ikke er til time? Det er mulig han/hun ikke er klar over hvor sliten du er, og derfor ikke kan hjelpe deg godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Rapid cycling betyr bare at en har minst 4 episoder med mani og/eller depresjon per år av sin bipolare lidelse.

Det kan ta litt tid før en finner riktig medisin(er) og dose®, men jeg har ikke sett annet enn at en før eller siden får kontroll på sykdommen.

Det er letter å prøve ut og finne riktig medisin om pasienten innlegges.

Hold ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...