Gå til innhold

Gi meg råd - please!!!!!!!!!


jon blund

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå gått ett år som deprimert.Har igjen opplevd at verden ikke er god, og har nettopp hatt en kjempenedtur. Er nå på bedringens veg, men legen ønsker at jeg skal starte med medisiner igjen. Det er også drøftet innleggelse, og mitt spørsmål er da: hvor syk må man være før man bør si ja til innleggelse?

Og vil det isåfall hjelpe? Har i denne perioden vært noe i jobb men er nå sykmeldt igjen. Hva er reglene etter at man har vært sykmeldt ett år. Hvor lenge må man så være i jobb før eventuelt ny sykmeldingsperiode kan gå uten problemer?

Håper noen kan di meg svar i en ellers grå værdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du har gått et år deprimert, bør du absolutt begynne med medisiner.

Dersom medisinen ikke gir tilstrekkelig effekt etter 8 uker, kan det være aktuelt med innleggelse.

En annen grunne til innleggelse kan være stor selvmordsfare, men det skriver du intet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått et år deprimert, bør du absolutt begynne med medisiner.

Dersom medisinen ikke gir tilstrekkelig effekt etter 8 uker, kan det være aktuelt med innleggelse.

En annen grunne til innleggelse kan være stor selvmordsfare, men det skriver du intet om.

Hei

Du nevner selvmordsfare. Jeg har vært innlagt 2 ganger for dette. Første gang meldte jeg ifra selv for jeg skjønte at jeg hadde gjort noe galt. Andre gang var jeg bevistløs så det husker jeg veldig lite til.

For tiden så går det ganske bra med meg selv men har mye tanker om hvordan jeg kan ta den som gjør meg mye vondt. Som f.eks hvordan bli kvitt dette menneske. Disse tankene skremmer meg da de blir tenkt ut i våken tilstand og fra start til slutt, også hva som eventuelt vil skje etterpå.

Hva mener du om det?

Håper også du kan si hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...