Gå til innhold

På vei ned igjen - hjelp


safetyfirst

Anbefalte innlegg

safetyfirst

Fikk for ca. halvannet år siden en ganske kraftig angst/depresjonsreaksjon da min kone skulle bo i utlandet et halvt års tid - ble bl. a. redd for at ingenting skulle bli som normalt igjen. Gikk til samtaleterapi på psykiatrisk poliklinikk. Ble gradvis bedre etter at hun var kommet tilbake, men får en reaksjon hver gang hun skal reise bort igjen. Og det skal hun i morgen, og selv om jeg vet med hodet at dette ikke er noe farlig og at hun bare skal være borte i litt over en uke, så står jeg opp i dag og kjenner alt kommer tilbake. Og det gjør med redd for at jeg aldri skal bli kvitt dette. Er forkjøla og har sovet dårlig, det gjør det ikke noe bedre. Prøver å mobilisere krefter, men skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom dagen, jeg som vanligvis har så mye å gjøre at jeg ikke får dagene til å strekke til, og sitter bare her og skjelver uten å få gjort det jeg skal. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt denne angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel_momi

Lag deg en liten boks. Skaff deg et bilde av din kone og legg det oppi der. Finn en ting som minner deg om henne. Det kan være et skjerf, et klesplagg, eller en ting. Gjerne noe som lukter som henne. Når din kone har reist, tar du frem boksen og ser på bildet, lukter på skjerfet eller klesplagget da er det nesten som om hun er der rett ved siden av deg. For å gjøre det enda bedre, kan du kjøpe et kort som kan ta opp stemmen hennes (de selger det på Artista, Byporten). Når du så savner henne,kan du bare trykke på knappen på kortet, så vips er hun nesten der. Det kan hjelpe deg litt ihvertfall, selv om det ikke løser alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Kan du kort beskrive hva du er redd for?

Er det å være alene - eller er det at hun ikke skal komme tilbake, eller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...