Gå til innhold

Tverrleie i uke 33 - hva gjør jeg?


Ariane

Anbefalte innlegg

Ved forrige kontroll hadde babyen lagt seg med hodet ned, men hos jordmor i dag lå den på tvers! (Litt på skrå nedover, men likevel på tvers!).

Jeg fikk litt angst, for en annen jeg kjenner som er like langt på veg som meg, fikk beskjed om at babyen ikke ville snu seg mer etter at hodet lå ned rundt uke 32...

Er det noe jeg kan gjøre? Stå på hodet el.l.? Hvor stor er sjansen for at den vil ligge i f.eks. seteleie ved fødselen?

Mitt sf-mål er over normalt. Betyr det at livmoren er så stor at babyen kan snu seg lett, eller at babyen selv er så stor at den snart "sitter fast" der den bestemmer seg for å ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved forrige kontroll hadde babyen lagt seg med hodet ned, men hos jordmor i dag lå den på tvers! (Litt på skrå nedover, men likevel på tvers!).

Jeg fikk litt angst, for en annen jeg kjenner som er like langt på veg som meg, fikk beskjed om at babyen ikke ville snu seg mer etter at hodet lå ned rundt uke 32...

Er det noe jeg kan gjøre? Stå på hodet el.l.? Hvor stor er sjansen for at den vil ligge i f.eks. seteleie ved fødselen?

Mitt sf-mål er over normalt. Betyr det at livmoren er så stor at babyen kan snu seg lett, eller at babyen selv er så stor at den snart "sitter fast" der den bestemmer seg for å ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå på skrå/tvers nedover ved kontroll i uke 34 og nå står den fint med hodet i bekkenet, fast som bare det! Så det var ialle fall ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå på skrå/tvers nedover ved kontroll i uke 34 og nå står den fint med hodet i bekkenet, fast som bare det! Så det var ialle fall ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå på skrå/tvers nedover ved kontroll i uke 34 og nå står den fint med hodet i bekkenet, fast som bare det! Så det var ialle fall ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå på skrå/tvers nedover ved kontroll i uke 34 og nå står den fint med hodet i bekkenet, fast som bare det! Så det var ialle fall ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åsa Prebensen, Jordmor

Av och till ligger barnet i tverläge under graviditeten. Endast 0,5- 1 % av alla barn ligger i tvärläge vid fullgången tid. Alltså är chansen fortarande mycket stor att den skall vända sig nedåt med huvudet först.Att den kommer till att vända sig med sätet först är liten. Jag tycker inte att du skall oroa dig över detta . Det finns heller inte något du kan gjöra åt det. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Av och till ligger barnet i tverläge under graviditeten. Endast 0,5- 1 % av alla barn ligger i tvärläge vid fullgången tid. Alltså är chansen fortarande mycket stor att den skall vända sig nedåt med huvudet först.Att den kommer till att vända sig med sätet först är liten. Jag tycker inte att du skall oroa dig över detta . Det finns heller inte något du kan gjöra åt det. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...