Gå til innhold

Hva slags muligheter finnes?


Gjest Tussi18

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Etter at jeg er ferdig med dette året på skolen, så er planen å ta meg friår. Det jeg da vil er å jobbe i en barnehage, slik at jeg får tjene meg litt penger og samtidig gjøre noe jeg liker (nemlig være sammen med barn).

Saken er den at (jeg kom til å begynne å tenke på det idag) jeg går til behandling (dvs samtaler 1 gang i uken, på en poliklinikk i en av nabokommunene. Tar 1 - 1,5 timer (må ta ferge + at bussen kjører innom mange stoppesteder) en vei. Med andre ord er dette nok så slitsomt.

Men det jeg lurer på, kan man få noe slags støtte (økonomisk) dersom man flytter hjemmefra og dette ikke er i forbindelse med skole? For det jeg kunne tenke meg var å flytte til den kommunen (eller nabokommunen) hvor jeg går til behandling. Da kunne det kanskje være at jeg fikk mer enn 1 gang i uken også, samtidig som jeg fikk prøve å bo alene.....klare meg selv..... Og i tillegg fikk jeg da jobbe i barnehage.

Men jeg er liksom ikke så veldig psykisk syk, at det gjør noe (klarer meg selv, stort sett). Men hvordan er dette.

Noen som har peiling på om det finnes noe form for økonomisk støtte slik at det kanskje var mulighet for meg å oppleve noe nytt. Jeg vil komme meg bort fra der jeg bor, oppleve noe annet.

Kanskje jeg kan høre med behandleren min om det finnes noen ordninger (for å kalle det det).

Kanskje jeg ikke er syk nok (for å si det sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tussi:-)

Siden du skal begynne å jobbe, så vil du sannsynligvis klare å betale for en hybel der du har lyst til å bo. Tror ikke du kan forvente noen form for offentlig støtte til dette, og tror kanskje du skal være glad for at du er i stand til å forsørge deg selv i stedet for å starte et voksen-liv med offentlig støtte.

Høres ut som en ok plan for neste år, forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...