Gå til innhold

Hva hjelper?


Mimmy

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet en del innlegg her allerede, mange av dem om en funksjonshemning som en nevropsykolog har funnet ut at jeg har. Det er bare så vidt jeg tør å si hvaslags hemning det er, fordi folk kan reagere så rart. Og jeg føler at jeg må være et skikkelig umulig menneske, snodig og unormal.

Jeg føler mere og mere at jeg bare er et skall, en ting, nærmest utenomjordisk. Jeg har følelsen av at andre mennesker med denne lidelsen må være vanskelige mennesker å ha med å gjøre, men spør jeg hvordan andre som har denne lidelsen typisk er, så får jeg ikke noe ordentlig svar. Så spørsmålet blir da: har du erfaring med mennesker med asperger syndrom, og hvordan fremstår de, og hvordan er det andre mennesker ser på dem? Jeg har problemer med selvbildet mitt for tiden, fordi jeg nå begynner å innse at slik jeg selv har trodd at andre mennesker ser på meg, og hva de oppfatter av meg, ikke nødvendigvis stemmer overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bry deg ikke hva andre mener om deg!

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, vill bare si at du skal overhodet ikke tenke, eller lure på hva andre syntes eller hvilken oppfattning de har av deg!!!

Kinesisk ordtak

Den som forstår andre, er klok,

men den som forstår seg selv,

er enda klokere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, vill bare si at du skal overhodet ikke tenke, eller lure på hva andre syntes eller hvilken oppfattning de har av deg!!!

Kinesisk ordtak

Den som forstår andre, er klok,

men den som forstår seg selv,

er enda klokere!

Du misoppfattet spørsmålet mitt: spørsmålet gikk på hvorvidt folk oppfatter meg riktig...Mennesker med min lidelse sies blant annet å ha dårlig mimikk, og man kan derfor ikke være sikker på om andre har oppfattet en riktig. Likeledes kan en som har denne lidelsen, ha vanskelig for å oppfatte andres ikke - verbale språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinelisa

Har selv opplevd fra ulike behandlere og andre mennesker som hjelper meg ut i jobb at hvis jeg spør dem om noe og vil ha et konkret svar,så dekker dem alltid over det dem sier.På en måte så føler jeg at dem ror unna.

Jeg har sagt til ho ene at jeg blir mye mobbet enda av gamle elever som gikk i klassen min,men da svarte hun bare at jeg innbilte meg det og misoppfattet sikkert hele situasjonen.

Det er faktisk ganske kjent at folk som har Asperger syndrom har lett for å misoppfatte andre folks væremåter og de dem sier til deg.Jeg vet selv at jeg ikke har misforstått eller misoppfattet det,men da bare sier dem at det er bare noe jeg tror og at jeg ikke vil innrømme at jeg har misforstått og at ho ikke har misforstått i det hele tatt.

Snakk om å ro seg unna.De som skal få meg ut i jobb,bruker denne diagnosen rett og slett mot meg, og sier at jeg er sånn,sånn og sånn selv om jeg ikke er det i det hele tatt.Dem forventer på en måte at jeg skal være sånn som det står om denne diagnosen.

Det nytter ikke å forklare en sjel om noe,dem har bare kjørt seg i et fastlåst mønster hvor det er noen som tror at jeg har Asperger syndrom,mens andre folk tror at jeg har ADHD.

Vi kan utveksle mer erfaringer via å maile hverandre,Mimmy hvis du vil i stedet for å skrive inne på her slik at alle kan lese det.

Mailadressa mi er: [email protected]

Hva er din mailadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinelisa

Kjenner to gutter som har asperger syndrom, og med å sammenligne dem med meg som også har fått samme diagnosen er rett og slett ikke mulig.

Dem har faktisk mer trekk og symptomer som er typisk for folk med denne lidelsen.

Selv så oppfattet de to guttene som sosiale,men de var veldig glupe på den tingen som dem hadde som hovedinteresse.

Altså dem brukte altfor mye tid på en ting, og pratet for mye om en ting om gangen uten å skifte raskt tema.

videre så oppfattet jeg dem som svært uhygieniske i og med at begge guttene har fett og luktet svette.Han ene gutten der har gått i klassen min, og det var mange andre jenter (venninnene mine i klassen) som reagerte på at han var så møkette,fæl og uhygienisk av seg så derfor holdt dem seg unna ham.Han gutten gikk også mye alene rundt i skolegården, og hadde ingen venner på skolen,iallefall ikke i klassen min,men jeg ble kjent med ham i en mye senere tid.

Han virket også på en måte litt sær og egen.

Håper at du ikke tok deg nær av det som jeg beskrev om de to guttene som jeg kjenner og føler at jeg sammenligner deg med dem.I så fall du føler det slik,så unnskyld så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinelisa

Kjenner to gutter som har asperger syndrom, og med å sammenligne dem med meg som også har fått samme diagnosen er rett og slett ikke mulig.

Dem har faktisk mer trekk og symptomer som er typisk for folk med denne lidelsen.

Selv så oppfattet de to guttene som sosiale,men de var veldig glupe på den tingen som dem hadde som hovedinteresse.

Altså dem brukte altfor mye tid på en ting, og pratet for mye om en ting om gangen uten å skifte raskt tema.

videre så oppfattet jeg dem som svært uhygieniske i og med at begge guttene har fett og luktet svette.Han ene gutten der har gått i klassen min, og det var mange andre jenter (venninnene mine i klassen) som reagerte på at han var så møkette,fæl og uhygienisk av seg så derfor holdt dem seg unna ham.Han gutten gikk også mye alene rundt i skolegården, og hadde ingen venner på skolen,iallefall ikke i klassen min,men jeg ble kjent med ham i en mye senere tid.

Han virket også på en måte litt sær og egen.

Håper at du ikke tok deg nær av det som jeg beskrev om de to guttene som jeg kjenner og føler at jeg sammenligner deg med dem.I så fall du føler det slik,så unnskyld så mye!

NB! Vil bare rette litt på det jeg skrev: dem hadde fett hår og luktet svette,og jeg oppfattet dem som svært sosiale av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv opplevd fra ulike behandlere og andre mennesker som hjelper meg ut i jobb at hvis jeg spør dem om noe og vil ha et konkret svar,så dekker dem alltid over det dem sier.På en måte så føler jeg at dem ror unna.

Jeg har sagt til ho ene at jeg blir mye mobbet enda av gamle elever som gikk i klassen min,men da svarte hun bare at jeg innbilte meg det og misoppfattet sikkert hele situasjonen.

Det er faktisk ganske kjent at folk som har Asperger syndrom har lett for å misoppfatte andre folks væremåter og de dem sier til deg.Jeg vet selv at jeg ikke har misforstått eller misoppfattet det,men da bare sier dem at det er bare noe jeg tror og at jeg ikke vil innrømme at jeg har misforstått og at ho ikke har misforstått i det hele tatt.

Snakk om å ro seg unna.De som skal få meg ut i jobb,bruker denne diagnosen rett og slett mot meg, og sier at jeg er sånn,sånn og sånn selv om jeg ikke er det i det hele tatt.Dem forventer på en måte at jeg skal være sånn som det står om denne diagnosen.

Det nytter ikke å forklare en sjel om noe,dem har bare kjørt seg i et fastlåst mønster hvor det er noen som tror at jeg har Asperger syndrom,mens andre folk tror at jeg har ADHD.

Vi kan utveksle mer erfaringer via å maile hverandre,Mimmy hvis du vil i stedet for å skrive inne på her slik at alle kan lese det.

Mailadressa mi er: [email protected]

Hva er din mailadresse?

Det er svært hyggelig av deg å ville snakke med meg via email, og omtenksomt også, men jeg synes jeg har gitt så mange personlige opplysninger her, og om ting som ikke bare angår meg, men også mannen min, at jeg ikke kan gjøre det, fordi du da vil vite hvem jeg er. Men vi kan godt fortsette å "snakke" her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært hyggelig av deg å ville snakke med meg via email, og omtenksomt også, men jeg synes jeg har gitt så mange personlige opplysninger her, og om ting som ikke bare angår meg, men også mannen min, at jeg ikke kan gjøre det, fordi du da vil vite hvem jeg er. Men vi kan godt fortsette å "snakke" her?

Hvis du har lyst å maile med noen uten at de vet hvem du er, så kan du opprette en anonym mailadresse; du kan f.eks. ha en mailadresse som ser slik ut :[email protected]. Det er bare å gå til f.eks. hotmail.com og registrere seg fullstendig anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...