Gå til innhold

Alternativer til selvmord kan være behandlers støtte!


ulva

Anbefalte innlegg

Hvis de tør!

Jeg er iallefall en struts som har løftet hodet fra sanden et lite øyeblikk - til min psykiaters store fornøyelse. Han skrøt av meg i dag og var så glad for at jeg faktisk hadde ringt ham og fortalt hvordan jeg har det, og bedt om mer oppfølging mens alt raser som verst.

Det får jeg - og forsøker å klare meg uten innleggelse denne gangen. Skal heller ha daglig kontakt med ham, og bruke mannen min litt ekstra. Og er det for ille, er det jo alltid mulig å få en akutt innleggelse ved legevakta. Ikke det at jeg ikke har nevnt selvmordstrang før, og det er bare fire uker siden sist intox, men jeg tok sjansen på å be om noe, på å ha tillit til at han reagerte og gav den støtten jeg trengte. Og det var han svært fornøyd med. Og jeg også, selvsagt. Det jeg ønsker er å forbli i livet mitt, og bearbeide det vonde her; ikke lukkes inne og dopes ned på nytt. Så nå prøver vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som du den siste tiden tatt støtte i behandleren min og kontaktet han når jeg har hatt det som værst. På denne måten har jeg unngått mange innleggelser.

Jeg synes det er mye bedre å kunne bruke behandleren min enn å bli innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som du den siste tiden tatt støtte i behandleren min og kontaktet han når jeg har hatt det som værst. På denne måten har jeg unngått mange innleggelser.

Jeg synes det er mye bedre å kunne bruke behandleren min enn å bli innlagt.

Ja, ikke sant! Men så er det jo slik at ikke alle behandlere tillater dette...og det synes jeg er fryktelig dumt! Min ville ikke ha noe av slik kontakt til å begynne med; han satte slike stramme grenser at jeg heller valgte å ta en overdose enn å ringe ham. Fordi jeg faktisk trodde det var slik han ville ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...