Gå til innhold

Hjelp meg med dette!


Gjest Mistyeye

Anbefalte innlegg

Gjest Mistyeye

Har noe jeg gjerne vil ha synspunkter på. Jeg fikk en vikarierende lege som tilfeldigvis også er psykiater, var heldig der og er kjempeglad for det.

Dette gjelder ei venninne, hun fikk lite hjelp med sine problemer hos sin fastlege, så jeg anbefalte min. Hun fikk byttet, og jeg var veldig glad på hennes vegne siden jeg visste at hun (som meg) har psykiske problemer.

En dag jeg visste hun skulle til legen pratet vi sammen og hun sa at hun ikke "gadd" å gå (problemer med typen). Jeg har vært hos denne legen i et halvt år og vet hvor overarbeidet han er, så jeg tilbød meg å ringe for å avbestille timen. Hun sa hun skulle gjøre det selv, og jeg hørte ikke fra henne før på kvelden. Da ringte hun helt nedbrutt og følte seg fryktelig syk siden hun hadde måtte hatt hjemmebesøk av legen. Jeg minte henne på at hun ikke gadd å gå, og hun sa at hun hadde fortalt legen noe i den duren, men at han likevel kom. Vet det skal mer til for at en lege kjører hjem til noen, men men, det blir egentlig småting i forhold til dette med piller. Jeg vet hun får både beroligende og sovepiller av ham, likevel spør hun meg ofte om jeg har piller hun kan få (hvilket hun fikk de første gangene, men ikke nå lenger). Fra før vet jeg at hun har tatt rohypnol og andre piller i tillegg til amfetamin og kokain.

Problemet "mitt": sier jeg noe til legen eller ikke? Jeg har jo egentlig ikke noe med dette, men bryr meg om henne. Dessuten synes jeg det er synd at legen min, som har nok å gjøre fra før, skal måtte ta hjemmebesøk som strengt tatt ikke er nødvendig(har ikke kontakt med så mange mennesker, så han har blitt en ressursperson i livet mitt). Samtidig skulle jeg ønske at hennes misbruk ble behandlet, men hun har ikke fortalt om dette. Hva gjør jeg? Vi er veldig åpne med hverandre, og jeg vil ikke dømme henne, men jeg er oppriktig redd for livet hennes.

På forhånd takk for eventuelle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må hun selv si fra til legen sin om!

Det du som venninne kan gjøre, er å oppfordre henne til å snakke med legen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...