Gå til innhold

Hippiene er tilbake!


SierDuDet

Anbefalte innlegg

I går så jeg en rar fyr.

Jeg var ute og shoppet hockeybilletter og skulle trene, og når jeg gikk bortover gågata i Asker så la jeg merke til en fyr ca 50 meter foran meg. Han satt på en steinhelling og så noe sliten ut.

Denne sjeggete, rare skapningen så åpenbart også meg, og opp i været, mens jeg var ca 50 meter unna, fløy hånda hans, og han holdt to fingre i været mens han stirret mot meg som gikk mot han, mens han smilte i det svarte, pjuskete sjegget sitt. Jeg tenkte umiddelbart at vi her snakker om en noe sliten narkis, så jeg rotet rundt i lomma etter en tier. Men når jeg kom nærmere så la jeg merke til at denne fyren ikke var noen vanlig narkis. Rundt han sto nemlig en del slitne pappesker, og på dem lå det noe som så ut til å være aviser. Jeg var fortsatt langt unna, og fyren hadde en utrolig utholdende arm - som han fortsatt holdt ut rett mot meg, med to fingre oppe. Etter hvert som jeg nærmet meg så forsto jeg at det var fredstegnet han gjorde, og denne pjuskete narkis-lookaliken i femtiårene hadde lagt ut en hel haug med aviser med bilder av Bush og co.

- Halllllåååååo! Sa han med en lys og veldig beskjeden stemme når jeg var oppe på siden av han, mens han fortsatt holdt to fingre i været og pekte ned på en A4 blokk med underskrifter.

- Næææææææææ, sa jeg, tente meg en røyk og gikk videre forbi han.

Men så fikk jeg nesten dårlig samvittighet. Denne fyren har sannsynligvis okkupert en eller annen kjeller i 30 år, siden den gang han droppa syre og gikk i tog mot Vietnamkrigen, og etter at den kampen var over så gikk han i hi, utelukkende for å vente på en ny krig. Når han nå våknet opp så fant han ut at verden var forandret, hans tidligere medfightere var enten døde, hadde skaffet seg familie, jobb, osv, og han var helt alene i verden.

Det er en helvetes ting å finne ut etter en dvale.

30 år har han ventet på dette, og jeg - som ikke er sikker på hva jeg mener om den kommende krigen - gadd ikke engang å gi han 60 sekunder, et smil og en underskrift!

Jeg fikk regelrett dårlig samvittighet. Jeg får alltid vondt av folk i den alderen, rundt 50, som fortsatt er der han åpenbart var: Nykter, uten tilgang til bra syre, og verden har gått videre uten han. Stakkars fyr, tenkte jeg, og den lyse, svært beskjedne stemmen hans gjorde så samvittigheten ble desto verre.

Ikke så han ut som en narkis heller. Han så rett og slett ut som en litt for gammel hippi som har gått glipp av verden.

Når jeg går til Asker etter på skal jeg gi fyren en underskrift dersom han fortsatt sitter der!

Jeg er redd jeg begynner å bli myk. Helvete. Jeg lurer på om noen rett og slett har blandet noe østerogen i maten min. Helvetes svikere, isåfall!

Tenk å få dårlig samvittighet for noe sånt da? Det må være noe feil med meg.

Om ikke det var nok så møtte jeg litt senere i går, på vei til jobb, en ca 10 år gammel negergutt, med store, kraftige brilleglass, og han så så sjenert ut at han nesten ble redd når jeg kom. Da tenkte jeg: Huff, stakkars fyr. Ikke fordi han var neger, altså, men fordi han var en neger med store, tykke brilleglass, i en alder hvor unger mobber mye. Et lett bytte, rett og slett. Han ropte ikke engang tyttebær etter meg når jeg gikk forbi.

Har noen kødda med drinken min, eller? Det kribler nesten i brystvortene mine også.

Helvete!

*Snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treg eller? "han fortsatt holdt to fingre i været og pekte ned på en A4 blokk med underskrifter."

Åja... Skrev under, ja...

Men det er jo akkurat det jeg sier! Jeg burde skrevet under bare for å være hyggelig mot fyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... Skrev under, ja...

Men det er jo akkurat det jeg sier! Jeg burde skrevet under bare for å være hyggelig mot fyren!

Ja, men du gjorde det jo ikke! Gå tilbake for å se etter han i dag, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men du gjorde det jo ikke! Gå tilbake for å se etter han i dag, da :-)

Jeg skal ned på pubben om et par timer, og jeg skal selvsagt skrive under dersom jeg ser fyren. Ikke det at jeg har noen store følelser for eller mot, men jeg syntes synd på han...

Kanskje det ikke var synd på han. Han kan ha vært en lottomillionær. De er tross alt ikke som andre millionærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willowa

...ble nesten betatt av deg, jeg! Slikt et tankehue sitter ikke på en hvilken som helst kis. Ledig eller?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ble nesten betatt av deg, jeg! Slikt et tankehue sitter ikke på en hvilken som helst kis. Ledig eller?

:)

Jeg tenker veldig mye!

Det må man!

Nå skal jeg drikke øl og se hockey!

God helg!

Ledig? Tja, det er man jo. Singellivet er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willowa

Jeg tenker veldig mye!

Det må man!

Nå skal jeg drikke øl og se hockey!

God helg!

Ledig? Tja, det er man jo. Singellivet er flott :)

Vedder på at du ikke greier å holde ølfingrene dine borte fra tastaturet trass hockey og øl - navnefrekvensen din er vel blant 3-på-topp her inne på DOL?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at du ikke greier å holde ølfingrene dine borte fra tastaturet trass hockey og øl - navnefrekvensen din er vel blant 3-på-topp her inne på DOL?!

Det er litt vrient å skrive på dol når jeg er på en kamp, og etter det hos en kompis.

Jeg skriver natt og dag her, men jeg jobber også natt og dag, så det er ikke så vrient å klare det.

Og jeg er aktiv når jeg er i gang!

I dag har jeg vært i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lureri

Jeg skal ned på pubben om et par timer, og jeg skal selvsagt skrive under dersom jeg ser fyren. Ikke det at jeg har noen store følelser for eller mot, men jeg syntes synd på han...

Kanskje det ikke var synd på han. Han kan ha vært en lottomillionær. De er tross alt ikke som andre millionærer!

Ja, det er ikke godt å si ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...