Gå til innhold

Hvor skal jeg gjøre av meg?


Gjest PLH

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. Sliter med moderat depresjon, panikk angst, og er redd jeg har ett alkohol problem og har veldig masse selvmords tanker. Jeg orker ikke bo hjemme, vil ikke at mine foreldre skal se hvordan jeg har det. Er det noe sted man kan bo og få hjelp? Er 17 fyller snart 18. Trenger mere hjelp enn det jeg får nå, er hos psykolog 2 ganger i uken. Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slitern

Kanskje et opphold på et sted forebeholdt de med rusproblemer. Hvorfor vil du ikke at foreldrene dine skal vite noe? De er jo dine nærmeste og de som er mest glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymt innlegg

Det finnes (ihvertfall i den kommunen hvor jeg bor) noen i kommunen som arbeider med rusmiddelproblem, nemlig ruskonsulenter. De er ofte tilknyttet sosialtjenestens tiltakstjeneste, og du kan antakeligvis se hvor du skal henvende deg ved å gå inn på kommunens tjenester på internett.

Siden på internett ser vanligvis slik ut: [email protected]

Disse menneskene har som oppgave å betjene mennesker som av forskjellige grunner trenger bistand, du trenger ikke være sosialklient for å benytte deg av tjenesten. De kan tilby samtaler, søke om behandlingsplass for deg eller på annet vis sette deg i kontakt med hjelpeapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymt innlegg

Glemte å si i forrige svar, at du selvsagt også kan be psykologen eller legen din om å henvise deg videre i hjelpeapparatet. Og du kan kontakte tjenesteapparatet anonymt. Ellers så finnes det også støttetelefoner å ringe, f.eks. kirkens SOS. Hva er det som gjør at du ikke kan snakke med foreldrene dine, og har du tatt dette opp med psykologen din, eller har psykologen tatt det opp med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymt innlegg

Jeg tror jeg må ha hodet under armen og armen i bind (minst) for nå har jeg skrevet noe feil igjen...Jeg skrev at internettsiden til kommunen vanligvis så slik og sånn ut, men det var jo emailadressen jeg refererte til. Men antakeligvis er det nok å oppgi kommunenavnet, så kommer du inn på kommunens internettside. Lykke til videre, og håper du tar mot til deg og forteller psykologen om rusproblemene dine. Du er ikke alene, det er mange som har liknende problemer, og som har hatt god nytte av å få hjelp.

Dersom det er vanskelig for deg hjemme, så er det også noe du bør ta opp med psykolog, lege eller andre i hjelpeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje et opphold på et sted forebeholdt de med rusproblemer. Hvorfor vil du ikke at foreldrene dine skal vite noe? De er jo dine nærmeste og de som er mest glad i deg.

Vet faktisk ikke helt hvorfor jeg ikke vil fortelle foreldrene mine noe. Vil ikke at de skal uroe seg og bli masete. Tror det er derfor jeg skyver dem bort hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...