Gå til innhold

Mangel på empati?


Gjest Anonymt innlegg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymt innlegg

Takk for svarene, men hvor i hjernen sitter evnen til empati, og hvor sitter evnen til sosial samhandling, som jeg også har lite av (fremdeles i følge diagnosen som jeg har). Og går det f.eks. an å "scanne" hjernen for å vite om det er dette som stemmer, eller om jeg har en annen type diagnose som kan kureres? Hvilke beslektede typer diagnoser finnes til asperger syndrom? Og kan jeg like gjerne ha disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i hjernen sitter evnen til å utføre avanserte matematiske beregninger?

Man kan sikkert sette en del elektroder på skallen, eller noe slikt og se hvilke deler av hjernen som er mest aktiv når man regner. Men den virkelige testen kommer når du skal opp til matte-eksamen. Klarer du oppgavene eller ikke?

Det er det samme med empati. Den viser sin styrke eller svakhet i samspillet med andre mennesker. Men den er ikke like enkel å objektivt teste som matteferdigheter. En faglig vurdering vil alltid være noe subjektiv, men forhåpentlig vis ikke helt på jordet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...