Gå til innhold

tabletter i utlandet


Gjest skal ut og reise

Anbefalte innlegg

Gjest skal ut og reise

skal reise til utlandet (europa). hvordan forholder man seg om man f.eks. blir frastjålet legemidler i utlandet( tenker på antidepressiva, beroligende, sovetabletter), er det mulig å da få tak i dette hvis man går til en vanlig lege, eller må man kontakte legen i Norge for å videreformidle kontakt? eller hvordan foregår dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men dette er jo noe du kan spørre om på apoteket når du drar dit for å få dokumentasjon på at du trenger denne medisinen med deg på reise. For en slik dokumentasjon må du ha med deg når du reiser til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

ingen aning. jeg ville nok kontaktet min primærlege og gitt ham nummeret til et apotek i nærheten, regner med han ville fikset det glatt.

husk at du må ha dokumentasj. ved endel medisiner, dette får du på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skal reise

ingen aning. jeg ville nok kontaktet min primærlege og gitt ham nummeret til et apotek i nærheten, regner med han ville fikset det glatt.

husk at du må ha dokumentasj. ved endel medisiner, dette får du på apoteket

enn hvis absolutt all bagage ble stjålet også disse papirene og du sitter der uten papirer. Hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn hvis absolutt all bagage ble stjålet også disse papirene og du sitter der uten papirer. Hva gjør man da?

Hei,

Du tar *alltid* tabletter og dokumenter med som håndbagasje.

Hvilke land skal du til, og hvor lenge?

Det er vanligvis ikke noe problem å få medisiner i andre land, men det tar tid og koster penger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Du går sannsynligvis med bankkort, pass o.l i inn på magen. Ha noen medisiner der også. Det er fornuftig å tenke igjennom hva man gjør hvis noe skjer, men ikke engst deg unødvendig. Nyt reisen og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thinkerbell

enn hvis absolutt all bagage ble stjålet også disse papirene og du sitter der uten papirer. Hva gjør man da?

ha alltid dokumentasjon og medikam. i håndbag. dersom "alt" forsvinner løser det seg alltid på en eller annen måte, men det krever en slump penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...