Gå til innhold

Innleggelse NHD


Gjest twisted83

Anbefalte innlegg

Gjest twisted83

Hvis man blir lagt inn på psykiatrisk avdeling, kan det da ha noe negativ innvirkning på livet senere med tanke på jobb/omsorgsrett eller lignende? Jeg mener, kan det bli brukt mot deg på noen som helst måte? Nå tenker jeg helst på selvmordstanker (men også angst, depresjoner og anoreksi) (ikke nødvendigvis kombinert, men sånn helt generelt). Til nå har jeg tenkt at det er bedr eå lide i stillhet, men nå vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer det. MÅ gjøre _noe_ men vet ikke hva. Vil helst bare dø, men kanskje jeg kunne hatt bedre av en innleggelse.... hmhm.....

Nei, hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke NHD,men kan kanskje gi deg et svar likevel.

Ingen (som arbeidsgiver,skole osv)har innsyn i dine papier,om du har vært innlagt eller gått i terapi osv.

Din helse er ikke offentlig for andre enn deg og dine behandlere.

Hvis jeg tar feil,får noen bare si ifra,men det er nå det jeg har lest og fått hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Er ikke NHD,men kan kanskje gi deg et svar likevel.

Ingen (som arbeidsgiver,skole osv)har innsyn i dine papier,om du har vært innlagt eller gått i terapi osv.

Din helse er ikke offentlig for andre enn deg og dine behandlere.

Hvis jeg tar feil,får noen bare si ifra,men det er nå det jeg har lest og fått hørt.

Vet ikke helt hvordan det blir på et jobbintervju når de ser at man har mange års opphold (pga psykisk / fysisk sykdom) hvor man verken har jobbet eller studert. De vil nok lure på hva man har gjort disse årene.

Hva skal man svare når de spør hva man har gjort de årene som ikke er oppført på CV'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Er ikke NHD,men kan kanskje gi deg et svar likevel.

Ingen (som arbeidsgiver,skole osv)har innsyn i dine papier,om du har vært innlagt eller gått i terapi osv.

Din helse er ikke offentlig for andre enn deg og dine behandlere.

Hvis jeg tar feil,får noen bare si ifra,men det er nå det jeg har lest og fått hørt.

Å, det hadde jo bare vært drømmen! Men man ser jo ofte på tv (joda, tv er riktignok tv, men likevel) at innleggelser og psykiske lidelser blir brukt mot en i retten. Skremmende, for i mitt tilfelle vil det bar e føre til at jeg ikke tar i mot den hjelpen jeg burde hatt...

Forresten forbrenner-jenta ;-) hvordan går det med deg? "pratet" litt med deg for over ett år siden, tror det var på sf-sidene. Bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hadde jo bare vært drømmen! Men man ser jo ofte på tv (joda, tv er riktignok tv, men likevel) at innleggelser og psykiske lidelser blir brukt mot en i retten. Skremmende, for i mitt tilfelle vil det bar e føre til at jeg ikke tar i mot den hjelpen jeg burde hatt...

Forresten forbrenner-jenta ;-) hvordan går det med deg? "pratet" litt med deg for over ett år siden, tror det var på sf-sidene. Bedre nå?

Hm,vet ikke helt hvordan det går.Godt å være ute det er det!Men mye som er vansklig fordet.

Kan vise til innlegg jeg skrev tidligere denne uka,det sier litt om tankene:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1579219

Med deg da?

Håper du klarer ta imot hjelpen,tror ingen vil bruke det imot deg,at du har fått/får behandling.Håper iallefall det.

Ønsker deg alt godt.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, jeg kan ikke tenke meg at en innleggelse skal ha negativ virkning på din fremtid.

Derimot kan din fremtid forverres betydelig av du du går rundt med alvorlige plager som du ikke får hjelp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står stor respekt av at du klarer å gripe fatt i dine egne problemer, bare det i seg selv viser styrke! Ta i mot den hjelpen du kan få - det kan neppe bli verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...