Gå til innhold

Dytte noen vekk?

Anbefalte innlegg

Har ikke du hatt lyst til å gjøre det - selv om du ikke ville?

Jeg tok kontakt med en jeg trodde var min venn i går og spurte hvorfor hun trakk seg..jo for jeg dytta henne vekk var svaret.

Jeg er så vant med å greie alt alene - og de gangene noen har tilbydt seg å hjelpe stikker de som regel etter kort tid..er det da rart man ikke kan stole på noen?

Og hvorfor i alle dager skal man føle seg mindre verdt og føle at det man har opplevd er ikke "mye" nok bare for at det var en gang? Jeg tror ikke det er bare en selv som setter de tankene i hodet på en.

Uff...dette er bare rot..men jammen er det ikke lett å skulle klare alt alene. det nærmeste jeg har kommet å få hjelp er samtale med en som skal hjelpe folk som skal ta sitt liv..og det har jeg ingen planer om..bortsett fra deg er det søren meg ikke hjelp å oppdrive siden det er så lenge siden han gjorde det han ikke skulle gjort.

Har nå venta 8 måneder på psykologen....har nesten gått sport i å se hvor lang tid det tar.

Klemmer fra Yoplait

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmeste jeg har kommet å få hjelp er samtale med en som skal hjelpe folk som skal ta sitt liv, skriver du.

Tror du har misforstått rollen til Ester, du må aldeles ikke ha planer om å ta livet ditt for å snakke med henne! Hun er kjempefin å snakke med i forhold til all slags problematikk.

Jeg synes det er på tide at du GJØR noe selv, Yoplait, ikke bare klager på og til alle andre. Ta kontakt med Ester, og du vil garantert få hjelp!

Beste hilsen Grete

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3262
Del på andre sider

Det nærmeste jeg har kommet å få hjelp er samtale med en som skal hjelpe folk som skal ta sitt liv, skriver du.

Tror du har misforstått rollen til Ester, du må aldeles ikke ha planer om å ta livet ditt for å snakke med henne! Hun er kjempefin å snakke med i forhold til all slags problematikk.

Jeg synes det er på tide at du GJØR noe selv, Yoplait, ikke bare klager på og til alle andre. Ta kontakt med Ester, og du vil garantert få hjelp!

Beste hilsen Grete

På tide å gjøre noe selv?

OK..dette er gjort:

Jeg har vært til lege og fortald hva som har skjedd og fått henvisning til psykolog..dette er 8 måneder siden.

Jeg har vært på SMI.

Jeg har tatt kontakt med DIXI for å høre om det var plass i DIXI gruppe - ikke fått noe svar.

Jeg er i en mailing gruppe for noen ganger er det lettere å skrive enn å snakke.

Synd at du har oppfatta mine mailer som klaging - var ikke klar over det. Men det inntrykket jeg har sitter igjen med etter å ha snakket med visse her inne er at nåe man bare har opplevd det en gang - sorry det er ikke nok.

Ester ringte jeg til..at jeg ikke får ta fri midt på dagen for å gp til henne kan jeg desverre ikke gjør så mye med. jeg kan ikke si opp jobben for å få hjelp - det funker bare ikke sånn. Og å ta fri uten lønn har jeg desverre ikke rpd til.

Men takk Grete for at du har fått meg til å innse et par ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3264
Del på andre sider

På tide å gjøre noe selv?

OK..dette er gjort:

Jeg har vært til lege og fortald hva som har skjedd og fått henvisning til psykolog..dette er 8 måneder siden.

Jeg har vært på SMI.

Jeg har tatt kontakt med DIXI for å høre om det var plass i DIXI gruppe - ikke fått noe svar.

Jeg er i en mailing gruppe for noen ganger er det lettere å skrive enn å snakke.

Synd at du har oppfatta mine mailer som klaging - var ikke klar over det. Men det inntrykket jeg har sitter igjen med etter å ha snakket med visse her inne er at nåe man bare har opplevd det en gang - sorry det er ikke nok.

Ester ringte jeg til..at jeg ikke får ta fri midt på dagen for å gp til henne kan jeg desverre ikke gjør så mye med. jeg kan ikke si opp jobben for å få hjelp - det funker bare ikke sånn. Og å ta fri uten lønn har jeg desverre ikke rpd til.

Men takk Grete for at du har fått meg til å innse et par ting.

Heisann.

Skjønner frustrasjonen din.

Men gi ikke opp, du er sterk og har turd så masse.

Det å vente på psykolog er håpløst...til tider skulle en tro at dette "Helse Norge" som tyter om at de skal satse på psykiatrien...har glemt at jo lengre tid de roter med papirer ...jo sykere blir de som de skal hjelpe...og jo lengre behandling trenger vi syke...*hrmmmmf*

Men jeg tror Grete bae prøver å hjelpe...kjenner jeg henne rett...hun kjefter ikke...bare puffer litt! :)

Jeg har selv drevet samtalegr. og vet at det er så tungt hvis en må si sorry har ikke plass til noen...andre steder så prøver man vel å sette sammen en gr. av folk som en tror vil kunne virke sammen i en gr. - så de har trolig ikke glemt deg...

Husk det er fellesferie nå...ikke det at en ikke har problemer når man har ferie...men det er nå slik systemet er... Og de som driver og hjelper trenger litt pusterom for å lade batteriene.

Synes du er flink som er med i mailgr. Å skrive er god terapi...da kan en snakke og bruke så lang tid som en ønsker...i forhold når en sitter med folk live.

Stå på Yoplait!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3433
Del på andre sider

Heisann.

Det å vente på psykolog er håpløst...til tider skulle en tro at dette "Helse Norge" som tyter om at de skal satse på psykiatrien...har glemt at jo lengre tid de roter med papirer ...jo sykere blir de som de skal hjelpe...og jo lengre behandling trenger vi syke...*hrmmmmf*

Men jeg tror Grete bae prøver å hjelpe...kjenner jeg henne rett...hun kjefter ikke...bare puffer litt! :)

Jeg har selv drevet samtalegr. og vet at det er så tungt hvis en må si sorry har ikke plass til noen...andre steder så prøver man vel å sette sammen en gr. av folk som en tror vil kunne virke sammen i en gr. - så de har trolig ikke glemt deg...

Husk det er fellesferie nå...ikke det at en ikke har problemer når man har ferie...men det er nå slik systemet er... Og de som driver og hjelper trenger litt pusterom for å lade batteriene.

Synes du er flink som er med i mailgr. Å skrive er god terapi...da kan en snakke og bruke så lang tid som en ønsker...i forhold når en sitter med folk live.

Stå på Yoplait!

Klemmer fra

ååå hvor jeg forstår deg, Når man først er KJEMPEklar for å motta hjelp så er ventetiden så uendelig lang, derfor er det LIKE viktig å søke hjelp når man vet at man trenger i stedet for å vente til randen av psykisk knekk.

Du sa en gang at incestsenteret var noe du hadde gått på, de har og telefontid, ring dem? avtal NY tid og gå dit? vet ikke åssen det er der nå som det er fellesferie men ikke la det være Uprøvd.

Det å dytte noen bort er lettere en å ta i mot hjelp det vet vel alle som har prøvd, mend et værste med det er at når man har dytta dem bort så er det jo INGEN DER LENGER????? og da blir det JÆVLIG vanskelig, jeg er SIKKER på at du har flere som er villige til å hjelpe om du kan si en gang i blandt at du setter pris på at de er der for deg..At de også kan føle at de er verd noe for deg?

Mange gode klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3585
Del på andre sider

Heisann.

Stå på Yoplait!

Klemmer fra

Takk skal du ha - det er godt når noen forstår *klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3666
Del på andre sider

Annonse

ååå hvor jeg forstår deg, Når man først er KJEMPEklar for å motta hjelp så er ventetiden så uendelig lang, derfor er det LIKE viktig å søke hjelp når man vet at man trenger i stedet for å vente til randen av psykisk knekk.

Du sa en gang at incestsenteret var noe du hadde gått på, de har og telefontid, ring dem? avtal NY tid og gå dit? vet ikke åssen det er der nå som det er fellesferie men ikke la det være Uprøvd.

Det å dytte noen bort er lettere en å ta i mot hjelp det vet vel alle som har prøvd, mend et værste med det er at når man har dytta dem bort så er det jo INGEN DER LENGER????? og da blir det JÆVLIG vanskelig, jeg er SIKKER på at du har flere som er villige til å hjelpe om du kan si en gang i blandt at du setter pris på at de er der for deg..At de også kan føle at de er verd noe for deg?

Mange gode klemmer fra

Takk til deg og...ja - det er pyton å sitte igjen alene - men ifølge visse er det min egen feil. Så jeg har valgt å takle dette på min måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/962-dytte-noen-vekk/#findComment-3667
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...