Gå til innhold

Hvordan håndtere sinnet?

Anbefalte innlegg

girlunknown

9.november 2003

Pokker heller!!!!!!!! Jeg er skikkelig forbanna nå!!!!!!!!!!!! Har lyst til å skrike, rope og banne... men hva hjelper det...? Jeg har så mye sinne og raseri som bare vil boble over. Men hvordan skal jeg få det ut? Og hva er jeg sint for?

Lenge har jeg hatt sinnet der, det har bare ligget i bakgrunnen. Jeg har vært noenlunde rolig og hatt det greit nok. Men oftere og oftere kommer det frem. I det siste har jeg ofte blitt irritert uten grunn, og jeg kan virke sur. Da får jeg dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min, han tror jo at det er noe han har gjort som gjør at jeg er sånn. Hva skal jeg gjøre med det vonde sinnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96225-hvordan-h%C3%A5ndtere-sinnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StepQueen

Hei girlunknown.

Jeg kjenner godt igjen sinnet du snakker om, og jeg skulle ønske jeg kunne si jeg hadde alle svarene på hvordan man kommer ut av det. Det kan jeg dessverre ikke. Men jeg har lært meg noen triks, de funker ikke alltid, men gjør meg i stand til å kontrollere sinnet til en viss grad, i noen av tilfellene.

Finn ut hva du er sint på. Kanskje vet du det, kanskje vet du det ikke, uansett er det viktig å finne ut hva som trigger deg. Er du som meg kan dette sinnet komme helt plutselig, og det er ikke alltid like lett å skjønne grunnen. Få med deg hva som skjer rett før sinnet kommer, sammenlign disse hendelsene og prøv å finne en "rød tråd".

Snakk med noen om det. Har du ikke psykolog og typen din ikke er den rette å snakke med dette om, fortell det til en venninne. Du behøver ikke å forklare noe mer enn at du sliter med humørsvingninger som går ut over livet ditt. Bare det å diskutere det med noen vil sannsynligvis hjelpe deg til å se andre sider av det enn du gjør nå, selv om denne personen kanskje ikke har erfaringer med slikt selv.

Gå ut, hvis du har anledning. Når du kjenner det kommer, kom deg i støvlene og gå deg en tur, uansett vær. Det kan iblant hjelpe å være alene med tankene, og jeg har funnet ut at det hjelper enda mer når jeg beveger meg utendørs.

Hvis du kan snakke med kjæresten din om dette, foreksempel si at du sliter med humøret for tiden, at det ikke har noe med ham å gjøre men at han kan hjelpe ved å gjøre sånn og sånn/si sånn og sånn...

Hvis du har en psykolog eller noen andre du går til samtale med, ta det opp der.

Det som egentlig fungerer best for meg, er å forsøke å bekjempe det allerede før det kommer. Ved hvert minste tegn på sinnets ankomst stritter jeg imot alt jeg er god for. Dette har imidlertid tatt meg en god del øving.. men jeg kan love deg, det føles mye bedre nå, når jeg sitter med en viss kontroll over meg selv. Jeg håper det ordner seg for deg!

Klem LilleMy.

girlunknown

Hei girlunknown.

Jeg kjenner godt igjen sinnet du snakker om, og jeg skulle ønske jeg kunne si jeg hadde alle svarene på hvordan man kommer ut av det. Det kan jeg dessverre ikke. Men jeg har lært meg noen triks, de funker ikke alltid, men gjør meg i stand til å kontrollere sinnet til en viss grad, i noen av tilfellene.

Finn ut hva du er sint på. Kanskje vet du det, kanskje vet du det ikke, uansett er det viktig å finne ut hva som trigger deg. Er du som meg kan dette sinnet komme helt plutselig, og det er ikke alltid like lett å skjønne grunnen. Få med deg hva som skjer rett før sinnet kommer, sammenlign disse hendelsene og prøv å finne en "rød tråd".

Snakk med noen om det. Har du ikke psykolog og typen din ikke er den rette å snakke med dette om, fortell det til en venninne. Du behøver ikke å forklare noe mer enn at du sliter med humørsvingninger som går ut over livet ditt. Bare det å diskutere det med noen vil sannsynligvis hjelpe deg til å se andre sider av det enn du gjør nå, selv om denne personen kanskje ikke har erfaringer med slikt selv.

Gå ut, hvis du har anledning. Når du kjenner det kommer, kom deg i støvlene og gå deg en tur, uansett vær. Det kan iblant hjelpe å være alene med tankene, og jeg har funnet ut at det hjelper enda mer når jeg beveger meg utendørs.

Hvis du kan snakke med kjæresten din om dette, foreksempel si at du sliter med humøret for tiden, at det ikke har noe med ham å gjøre men at han kan hjelpe ved å gjøre sånn og sånn/si sånn og sånn...

Hvis du har en psykolog eller noen andre du går til samtale med, ta det opp der.

Det som egentlig fungerer best for meg, er å forsøke å bekjempe det allerede før det kommer. Ved hvert minste tegn på sinnets ankomst stritter jeg imot alt jeg er god for. Dette har imidlertid tatt meg en god del øving.. men jeg kan love deg, det føles mye bedre nå, når jeg sitter med en viss kontroll over meg selv. Jeg håper det ordner seg for deg!

Klem LilleMy.

Akkurat der er problemet... jeg lukker sinnet inne i stedet for å få gjort noe med det og slippe det ut. Det er så frustrerende, jeg aner ikke hvordan jeg skal klare og få sinnet ut på en ok måte. Vil ikke kjefte og være sur, det hjelper hverken andre eller meg selv. Klarer ikke sette ord på hva som gjør at jeg er sint, det er bare et stort kaos av sinne.

martine1365379969

hei vennen!

har du noen du kan prate med, som du kan få utløp for sinne?? Kansje du kan forklare det til kjæresten, er sikker på at han vil forstå!! Han kan vær med å bakke deg opp, vet du! det er bra at sinne ditt endelig kan få utløp venne, men da må du ikke stenge det inne, for det gjør bare vondt værre... håper du klare å få ut litt!! Hva med å gå e plass og skrike der ingen kan høre deg??

*klem*

girlunknown

hei vennen!

har du noen du kan prate med, som du kan få utløp for sinne?? Kansje du kan forklare det til kjæresten, er sikker på at han vil forstå!! Han kan vær med å bakke deg opp, vet du! det er bra at sinne ditt endelig kan få utløp venne, men da må du ikke stenge det inne, for det gjør bare vondt værre... håper du klare å få ut litt!! Hva med å gå e plass og skrike der ingen kan høre deg??

*klem*

"Hva med å gå e plass og skrike der ingen kan høre deg??"

Et slikt sted finnes ikke her, ettersom jeg vet.

martine1365379969

"Hva med å gå e plass og skrike der ingen kan høre deg??"

Et slikt sted finnes ikke her, ettersom jeg vet.

kjenner til det.. og det er det som er så dumt.... men, har du noen du kan prate med, som kan gi deg råd?? har desverre ikkje så mange råd og gje deg eigentleg.. litt tom for ord... vil ialefall gje deg ein klem!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...