Gå til innhold

Når psyken 'sperrer' ved nærgående spørsmål?


Gjest appendix

Anbefalte innlegg

Gjest appendix

Hvordan løse dette?

Når jeg selv kommer inn på ting i terapien som jeg vet er viktige og vanskelige for meg, eller terapeuten med eller uten overlegg stiller et hodet-på-spikeren-spørsmål, så er det akkurat som om det skjer noe oppe i hjernen som gjør at jeg plutselig ikke greier hsuke noe, konsenterer meg om å tenke. Føler også ofte en slags svak susing i hodet eller kanskje i ørene.

Er dette et tegn på at jeg har fortrengte ting jeg ikke orker snakke om, og at kroppen 'beskytter' meg ved å innhylle meg i glemsel og ukonsentrasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd noe lignende. Er som hodet blir fullstendig tomt - spørsmålet virker absurd og svaret blir helt tilfeldig. Det beste er vel å prøve å forklare akkurat den følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende. Er som hodet blir fullstendig tomt - spørsmålet virker absurd og svaret blir helt tilfeldig. Det beste er vel å prøve å forklare akkurat den følelsen.

Jeg har også opplevd det samme, det skjer ofte. Det gjør jo at jeg ikke kommer til sakens kjerne, for idèt jeg skal til å fortelle, så er hodet blant og mye glemt.

Tod, jeg skal ha dine ord i minnet, forklare den følelsen neste gang jeg er i samtale.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Jeg har også opplevd det samme, det skjer ofte. Det gjør jo at jeg ikke kommer til sakens kjerne, for idèt jeg skal til å fortelle, så er hodet blant og mye glemt.

Tod, jeg skal ha dine ord i minnet, forklare den følelsen neste gang jeg er i samtale.

Klem

Jeg har også opplevd det. det er angsten din som velter innover. Det suser for ørene. Og knyter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende. Er som hodet blir fullstendig tomt - spørsmålet virker absurd og svaret blir helt tilfeldig. Det beste er vel å prøve å forklare akkurat den følelsen.

Hei. Jeg har hittil bare vært leser av dol, har bare hatt pc noen måneder, men nå prøver jeg meg.

Dette var veldig kjente ord, og det som er mest fornuftig, er det tod skriver; prøv å fortelle psyk. akkurat det.

Jeg har opplevd/opplever det, og det er ikke lett. Heldigvis har jeg hjelpere som skjønner/godtar at slik er det, ofte kan faktisk de minne meg på hvordan jeg var sist jeg hadde en slik "tur", og det lærer jeg av!

Så vær åpen, det er ingen som er tankelesere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har hittil bare vært leser av dol, har bare hatt pc noen måneder, men nå prøver jeg meg.

Dette var veldig kjente ord, og det som er mest fornuftig, er det tod skriver; prøv å fortelle psyk. akkurat det.

Jeg har opplevd/opplever det, og det er ikke lett. Heldigvis har jeg hjelpere som skjønner/godtar at slik er det, ofte kan faktisk de minne meg på hvordan jeg var sist jeg hadde en slik "tur", og det lærer jeg av!

Så vær åpen, det er ingen som er tankelesere...

Ja. Hvis man har vanskelig for å si ting, eller plutselig stopper opp i en tankerekke slik at ting 'låser seg' - som jeg noen ganger kan oppleve - kan det også være nytig å skrive ned ting og gi dette til behandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...