Gå til innhold

Får psykologen min beskjed???


Jenta221365380457

Anbefalte innlegg

Jenta221365380457

Har vært to ganger på legevakten ved sykehuset her i helgen og fått sydd 3 sår. Har time med psykologen min på tirsdag, andre timen min. Får hun beskjed om dette eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Nei psykologen din får ikke beskjed om besøket ditt på legevakta, men fastlegen din vil få beskjed om besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Nei, det gjør vedk. ikke.

Men ..du burde nok fortelle det selv.

hilsen...

Nei, men så vidt jeg vet vil det bli sendt en epikrise til fastlegen din.

Uansett vil jeg anbefale deg å ta opp dette med psykologen. Det er vondt å ha det slik, og du kan ikke få den hjelpen du trenger om du ikke sier det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei psykologen din får ikke beskjed om besøket ditt på legevakta, men fastlegen din vil få beskjed om besøket.

Noen steder sendes det automatisk epikrise til fastlege, andre steder ikke.

Egentlig skal de ikke gjøre det uten å informere pasienten.

Man kan be om at epikrise sendes / ikke sendes til fastlege.

Vet ikke om de ville informert psykologen din om du ba om det. De kan for øvrig ikke vite at du går til psykolog om du ikke forteller det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appendix

Noen steder sendes det automatisk epikrise til fastlege, andre steder ikke.

Egentlig skal de ikke gjøre det uten å informere pasienten.

Man kan be om at epikrise sendes / ikke sendes til fastlege.

Vet ikke om de ville informert psykologen din om du ba om det. De kan for øvrig ikke vite at du går til psykolog om du ikke forteller det.

mvh

Hvordan kan fastlegen gi den beste hjelepn hvis han ikke skal få alle opplysninger om pasienten?

Skjønner ikke hvorfor opplysninger skal tilbakeholdes for NOEN av de som skal hjelpe pasienten.

Når det gjelder kreft eller andre fysiske sykdommer, så har det hendt at pasienten dør hvis ikke alle 'hjelperne' får beskjed og følger opp i henhold til 'ståa'.

Det samme gjelder selvfølgelig de med psykiske problemer. Faktisk kan det der også stå om døden hvis ikke alle involverte skjønner alvorlighetsgraden av pasientens problemer.

Vi psyke forlanger å få psykdommen vår behandlet med like mye respekt som en fysisk sykdom. Men da må vi også ta med oss ansvaret for å sørge for full åpenhet i hjelpeapparatet. Ikke jobbe imot det ihvertfall.

En med brukket bein ville jo ikke funnet på å underslå det? Vi skal heller ikke underslå våre plager. Da sørger jo VI for at det blir forskjell i behandlingen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan fastlegen gi den beste hjelepn hvis han ikke skal få alle opplysninger om pasienten?

Skjønner ikke hvorfor opplysninger skal tilbakeholdes for NOEN av de som skal hjelpe pasienten.

Når det gjelder kreft eller andre fysiske sykdommer, så har det hendt at pasienten dør hvis ikke alle 'hjelperne' får beskjed og følger opp i henhold til 'ståa'.

Det samme gjelder selvfølgelig de med psykiske problemer. Faktisk kan det der også stå om døden hvis ikke alle involverte skjønner alvorlighetsgraden av pasientens problemer.

Vi psyke forlanger å få psykdommen vår behandlet med like mye respekt som en fysisk sykdom. Men da må vi også ta med oss ansvaret for å sørge for full åpenhet i hjelpeapparatet. Ikke jobbe imot det ihvertfall.

En med brukket bein ville jo ikke funnet på å underslå det? Vi skal heller ikke underslå våre plager. Da sørger jo VI for at det blir forskjell i behandlingen da...

Jeg har bare skissert hvordan ting fungerer ulike plasser og hvordan regelverket er.

Hva du eller jeg velger / bør velge når vi er hos legen har jeg ikke tatt stilling til her.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...