Gå til innhold

I morgen...


ulva

Anbefalte innlegg

Skal ha kontakt med psykiateren min i morgen per tlf, og lurer på hva jeg skal si. Kan jo ikke fortelle hvordan jeg faktisk har det, for da kommer han bare til å foreslå innleggelse igjen. Vil ikke det! Men jeg vet med meg selv at jeg må. Venter på at jeg skal bli stabil igjen, men tror ikke det kommer til å skje før jeg kan begynne med anti-psykotika igjen. Prøver å komme på noe riktig lurt - men er helt tom for ideer. Går bare rundt med denne dype angsten for hva som kommer til å skje med meg, og hvordan utvilingen min vil være videre.

Mistenker at det blir en samtale med skikkelig mye snørr og tårer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å fortelle det sånn som det er...heller risikere en innleggelse. Det er jo ikke sikkert du må være så veldig lenge inne, kanskje til medisinene virker og du har fått litt overskudd igjen...?

Jeg _vet_ at det er vanskelig...så jeg mener ikke å virke som at det er lettvint..

Men prøv..

Er det mange ting som gjør at du ikke vil legges inn?

Med ønske om alt godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og fortell hvordan du har det. Psykiateren din kan jo ikke hjelpe deg hvis han ikke vet hvordan du har det. Og du må SI det. Han er sikkert ikke tankeleser.

Kanskje kan en innleggelse føre noe godt med seg? Kanskje vil du føle deg trygg? Kanskje kan du prøve ut medisiner som kan hjelpe?

Vær ærlig, du. Det lønner seg som regel.

Styrkeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appendix

'Noe riktig lurt' er å si det akkurat som det er.

Alt annet gir lite fremgang. Og det er DEG det går utover!

Psykologi/psykiatri er vanskelig å praktisere (går jeg ut ifra). Spesielt hvis en ikke får nok eller riktige opplysninger.

Særlig med tanke på at du kanskje skal putte (eller putter?) i deg forskjellige piller. DA er det ihvertfall viktig å fortelle ærlig hvordan du har det, ellers kan du jo risikere feil medisinering. Og da kan du istedet bli dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fortelle det sånn som det er...heller risikere en innleggelse. Det er jo ikke sikkert du må være så veldig lenge inne, kanskje til medisinene virker og du har fått litt overskudd igjen...?

Jeg _vet_ at det er vanskelig...så jeg mener ikke å virke som at det er lettvint..

Men prøv..

Er det mange ting som gjør at du ikke vil legges inn?

Med ønske om alt godt..

Jeg har vært innlagt før mange ganger, og jeg synes det er så destruktivt! Men jeg ser jo at det ville ha en klar hensikt denne gangen: Å holde liv i meg inntil jeg blir stabil igjen på medisinene. Og så var det skolen... og sønnen min... Det er aldri lett å bare bli borte på ubestemt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innlagt før mange ganger, og jeg synes det er så destruktivt! Men jeg ser jo at det ville ha en klar hensikt denne gangen: Å holde liv i meg inntil jeg blir stabil igjen på medisinene. Og så var det skolen... og sønnen min... Det er aldri lett å bare bli borte på ubestemt tid.

Hvordan gikk det med telefonsamtalen i dag? Fikk du fortalt hvordan du har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...