Gå til innhold

Skal si fra nå.


vicca

Anbefalte innlegg

Nå er det atter en gang blitt kveld og tankene kommer. Rart at jeg blir like overrasket hver gang jeg føler meg slik!

I stad søkte jeg frem innleggene jeg har skrevet her på forumet. Ett av svarene slo meg i ansiktet. Husker at jeg ble flau over det jeg hadde skrevet etter jeg leste svaret. Det stod noe om at vedkommende hadde en slektning med noenlunde samme problematikk som meg, og at h*n var svært oppgitt over hele situasjonen. H*n spurte om jeg ville bli bra.

Jeg tror nok noen av de rundt meg er oppgitte også. Forstår jo at dette dreier seg om mye mer enn bare meg selv.

Jeg synes det er tungt å vite at jeg ødelegger så mye for de rundt meg. Klart jeg vil bli bra. Å ha det sånn er vanskelig; men jeg skjønner ikke hvordan det kan bli bedre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ut av den negative spiralen jeg har viklet meg inn i.

Jeg skal starte med èn ting, som jeg forstår er viktig. Neste time skal jeg fortelle. Jeg skal ta med skriftlig materiale, i tilfelle det stopper opp i hodet mitt. De skal få alt sammen, så kan de vurdere.

Det er ikke selve samtalen som blir skummel, det er konsekvensene av den. Samtidig innser jeg at konsekvensene av å ikke fortelle er langt skumlere.

Jeg synker for lett inn i tankebaner omkring egne problemer. Hvor vondt det er å leve, og hvor vondt det er å ville dø. I disse stundene ser jeg svart, ingen farger. Problemet er bare at det er så ofte sånn.

Det er så lett å tenke at :jeg kommer meg aldri ut av dette. Jeg kan tro på det selv, at det blir ikke verre enn dette og det blir aldri bra igjen. Men egentlig er det en løgn. For jeg har slitt før, og så har jeg reist meg igjen. Så jeg vet at det går an.

Tiden er vel inne for å forsøke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vicca,

Synes du skriver mye klokt og innsiktsfullt. Du kan jo f. eks. ta med utskrifter av ting du har skrevet her på DOL?

En annen ting er at du kan skrive/si til psyk at "jeg gir deg dette for at du skal forstå bakgrunnen, men jeg er ikke klar til å snakke om alt dette enda."

Synes du er tøff.

Alt godt.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klok, vicca.

Du kommer til å greie deg, for du har den rette innstillinga og viljen til å gjøre noe med problemene.

Som pårørende til ei som sliter, gjør det godt å lese om din omsorg for de rundt deg.

Som pårørende er det også godt å få være en del av støtteapparatet til den som har problemer.

Følelsen en får når en sammen har ridd av en storm og ting går bra i en periode, er ubeskrivelig.

Ble så imponert over måten din å se ting på.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da er vi to om det.. Jeg skal også forsøke å forklare hvordan jeg virkelig har det. Lykke til, da! Det er bare vi selv som taper på å holde hemmeligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klok, vicca.

Du kommer til å greie deg, for du har den rette innstillinga og viljen til å gjøre noe med problemene.

Som pårørende til ei som sliter, gjør det godt å lese om din omsorg for de rundt deg.

Som pårørende er det også godt å få være en del av støtteapparatet til den som har problemer.

Følelsen en får når en sammen har ridd av en storm og ting går bra i en periode, er ubeskrivelig.

Ble så imponert over måten din å se ting på.

Ønsker deg alt godt!

Det er godt å lese det du skriver, men Goliane, det er ikke akkurat ofte jeg føler at jeg klarer å ta hensyn til de rundt meg. Oftest føler jeg meg skikkelig hensynsløs.

Men det er rart, ved å gjøre det jeg er aller mest redd for viser jeg kanskje at jeg tar hensyn både til familie, venner og meg selv. Men jeg gruer meg så veldig til samtalen. Skulle egentlig vært der i dag, men avlyste den timen før helgen. Men da har jeg noen dager til fredag til å psyke meg opp.

Det er jo vannvittig…at jeg får to dager med samtaler i uka og at jeg enda ikke har sagt at jeg er redd jeg snart ikke klarer å bære det lenger.

Men vil jeg dø?

Nei!

Stor takk for varmt innlegg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...