Gå til innhold

urolig - anspent som øker`


toso

Anbefalte innlegg

Velkommen til meg selv forresten, - Første innlegg på denne siden. Jeg befinner meg ett sted midt i 30 åra - "trur" jeg er ng oppegående, - men føler at livet har tatt en vending de siste åra. - Det hele starta med svimmelhet egentlig, - hvor jeg ble borte fra jobben i langt tid, -- jeg har mer eller mindre vært mye anspent i flere år, - men aldri tenkt på det som noe voldsomt probl.- Men etterhvert som tiden har gått og anspenthet, med sterk urolighet har tiltatt ; - Har jeg vel drista meg til å kalle det angst. ..sliter stadig mer med det, - og går på cipramil og valium ved behov (som er økende) ..

Lurer litt på hvor dette skal ende egentlig, - Har perioder hvor verden blir bedre, -- og rekker å bli optimist, - så kommer nedturen. | Jeg er tilbake ijobb og jobber halvtid, og trives med, - men må jobbe xstra for å fixe det til tider. ..Ser ikke for meg at jeg vil kunne jobb mere enn det i overskueleig fremtid så lenge utviklinga, - stabiliteten er så vekslende.

Noe som har noen ord, - så er jeg takknemlig, -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Hei og velkommen :)

Jeg er også i 30-årene og sliter med GAD, som vel på norsk kan kalles en generell angstlidelse eller noe i den dur. Har også panikkanfall til og fra, men sliter mest med den daglige uroen og anspentheten.Er for tiden ikke yrkesaktiv pga av sykdommen.

Forsøker så godt jeg kan å se positivt på situasjonen. Går i terapi og føler at jeg takler ting bedre og bedre.

Bruker ikke medikamenter, annet enn ved panikkanfall.

Er innstilt på å takle dette på min måte, og har fått gehør for det.

Ting tar tid - men har mye å bearbeide, så det er jo bare naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen :)

Jeg er også i 30-årene og sliter med GAD, som vel på norsk kan kalles en generell angstlidelse eller noe i den dur. Har også panikkanfall til og fra, men sliter mest med den daglige uroen og anspentheten.Er for tiden ikke yrkesaktiv pga av sykdommen.

Forsøker så godt jeg kan å se positivt på situasjonen. Går i terapi og føler at jeg takler ting bedre og bedre.

Bruker ikke medikamenter, annet enn ved panikkanfall.

Er innstilt på å takle dette på min måte, og har fått gehør for det.

Ting tar tid - men har mye å bearbeide, så det er jo bare naturlig :)

Er GAD en medfødt lidelse, eller er det en generell angstlidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Er GAD en medfødt lidelse, eller er det en generell angstlidelse?

Høres ut som generalisert angst, som de kaller det på fint. Det innebærer mye fysisk ubehag, og at man bekymrer seg lett for ting det ikke er reelt å bekymre seg for. Det er også helt vanlig for denne lidelsen at den kommer snikende, at den bygger seg opp over tid.

Jeg vet hvor slitsomt dette er, siden jeg har det selv. Medisiner som er godkjent for dette er Seroxat og Efexor. Prøvde selv Cipramil før jeg gikk over til Efexor, uten at jeg følte det hjalp så mye.

Anbefaler deg sterkt å få en henvisning til en psykiater, da det er viktig å få angrepet tendensen til å tenke negativt/bekymre deg. Kognitiv terapi har gitt best resultater, helst i kombinasjon med medisiner.

Her finner du info om GAD:

http://www.hieronimus.org/

http://www.mentalhealth.com/

Ønsker deg lykke til videre! Vet det kan være tøft, men det er hjelp å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...