Gå til innhold

Skulle jeg sagt det til psykiateren min? NHD?


hershel_momi

Anbefalte innlegg

hershel_momi

Jeg har vært hos psykiateren min i dag. Som vanlig er det en hel del som jeg skulle ha sagt, men ikke får sagt. En av tingene er det at jeg er så trist for tiden. Deprimert. Har så lite tiltakslyst. Sitter for det meste på sofaen og ser på tv. Har ikke lyst til noen ting, bare forsvinne. Ingenting betyr noe. Alt er tirst. Griner bare jeg åpner øynene. Den ekle følelsen er her igjen. Den følelsen som kveler meg fra innsiden. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Ingen har dødd. Det føles bare slik. Alt skulle jo forsåvidt være bra, men følelsene sier ikke det. Jeg har vært utskrevet fra psyk.akuttpost i ca. 3 uker. Ting skulle gå bedre nå, etter at jeg har fått hjelp, ikke sant?

Jeg sa ikke til psykiateren min at jeg lider for tiden. Vil ikke klage for mye. Jeg har jo fortalt alt jeg vet om grunnene til at det er slik, og "hjelperne mine" har sagt hva de vet. Jeg har fått en diagnose, MPD/DID. Vi har snakket sammen, psykiateren min og jeg, og jeg tenker bare at jeg ikke kan fortelle at jeg er så deprimert. Får det ikke til. Skulle så gjerne ha hatt litt hjelp. Medisiner hadde kanskje vært riktig nå slik at det kunne hjelpe de dagene jeg ikke kan snakke med psykiateren min. Har ikke villet bruke det før. Prøvd noen få medisiner, men har ikke gått helhjertet inn for det før.

Jeg ville ikke fortelle psykiateren min at jeg har det fælt inni meg når jeg er hjemme. Tenker at det er ikke så mye en kan gjøre med det allikevel. Og det er flaut at jeg ikke klarer å bli bedre. Holder følelsene inni meg nå, selv om andre nok merker det.

Bør jeg si det, eller blir det bare overflødig? Mas? Synes jeg for mye synd på meg selv? Bør jeg bare ti still og late som alt er ok? Kan dette forandres på ved medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er altså en av strutsene her!:-)

Selvsagt må du fortelle om hvordan du har det. Ellers kan han ikke hjelpe deg. Hadde du sagt noe, kunne du allerede nå ha fått hjelp med depresjonen din. Har selv MPD/DID, og sliter fælt. Bruker mye medisiner for å klare meg. Det er helt greit, bare jeg blir bedre snart!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså en av strutsene her!:-)

Selvsagt må du fortelle om hvordan du har det. Ellers kan han ikke hjelpe deg. Hadde du sagt noe, kunne du allerede nå ha fått hjelp med depresjonen din. Har selv MPD/DID, og sliter fælt. Bruker mye medisiner for å klare meg. Det er helt greit, bare jeg blir bedre snart!

Lykke til!

Hva er MPD/DID? Var det du som også sa du hadde GAD? Har du snakket med behandleren din, mener å huske du var nokså fortvilet i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er MPD/DID? Var det du som også sa du hadde GAD? Har du snakket med behandleren din, mener å huske du var nokså fortvilet i går?

MPD = Multiple Personality Disorder, men det er den gamle betegnelsen. Det heter nå Dissosiative Personality Disorder. Splittet personlighet, altså.

Jeg sliter også litt med angst ved siden av depresjonen, men dette er ikke et av de viktigste symptomene mine.

Har snakket med psykiateren min. Skal dit i morgen, og det ender vel med innleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MPD = Multiple Personality Disorder, men det er den gamle betegnelsen. Det heter nå Dissosiative Personality Disorder. Splittet personlighet, altså.

Jeg sliter også litt med angst ved siden av depresjonen, men dette er ikke et av de viktigste symptomene mine.

Har snakket med psykiateren min. Skal dit i morgen, og det ender vel med innleggelse.

Så fint at du fikk snakket med ham, og at det ordnet seg i hvert fall foreløpig. Hvordan er det å være innlagt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...