Gå til innhold

det klør, det klør, tidelibom.......

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en barnehage der vi for tiden har mange barn med vannkopper. De siste par dagene har jeg fått et rødt, prikkete utslett på magen og beina som klør veldig. Jeg har prøvd med allergimedisin, men det hjalp ikke. Jeg hadde selv vannkopper da jeg var liten. Utslettene er ikke veskende, men kan de ha noe med vannkoppene på jobben å gjøre? Er mine antistoffer mot vankopper svekket over tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9649-det-kl%C3%B8r-det-kl%C3%B8r-tidelibom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i en barnehage der vi for tiden har mange barn med vannkopper. De siste par dagene har jeg fått et rødt, prikkete utslett på magen og beina som klør veldig. Jeg har prøvd med allergimedisin, men det hjalp ikke. Jeg hadde selv vannkopper da jeg var liten. Utslettene er ikke veskende, men kan de ha noe med vannkoppene på jobben å gjøre? Er mine antistoffer mot vankopper svekket over tid?

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til GBF. Dersom du sikkert har vannkopper, vil du ikke få det igjen. Vannkoppeutslettet er også ganske karakteristisk. Det er vel mer snnsynlig et slags eksem du har fårtt, prøv en mild, reseptfri eksemsalve, og unngå gnisning og ull inn mot huden.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til GBF. Dersom du sikkert har vannkopper, vil du ikke få det igjen. Vannkoppeutslettet er også ganske karakteristisk. Det er vel mer snnsynlig et slags eksem du har fårtt, prøv en mild, reseptfri eksemsalve, og unngå gnisning og ull inn mot huden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...