Gå til innhold

Redd for ikke å få sove igjen!


ericc2233

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet for 7dager siden med zyprexa..siden da har alt vært et helvete.Får nesten Ikke sove i det hele tatt.og jeg som aldri har hatt problemer med søvnen..tok 10mg sobril i går natt men sov nesten ikke noe bedere..Er redd for at noe i sentralnervesystemet er blitt ødelagt av zyprexaen.og at jeg aldri får sove igjen..jeg begynner å bli redd her..hufffff noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg tror du trenger å fokusere på noe annet.

Det er klart du vil får sove igjen. Dessto reddere du blir for å sove, dessto vanskligere blir det jo nettopp å få det til.

Det som regel alltid bivirkninger knyttet til bruk av medisiner. Det er det du nå opplever i en periode. Men det går over!

Gå deg en tur et par timer før leggetid, ta en kopp beroligende eller søvndyssende te, les en eller annen "himla" kjedelig bok.

Unngå sigaretter og koffeinpreparater rett før leggetid.

Dette er ikke farlig, men utrolig slitsomt.

Lykke til og sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg tror du trenger å fokusere på noe annet.

Det er klart du vil får sove igjen. Dessto reddere du blir for å sove, dessto vanskligere blir det jo nettopp å få det til.

Det som regel alltid bivirkninger knyttet til bruk av medisiner. Det er det du nå opplever i en periode. Men det går over!

Gå deg en tur et par timer før leggetid, ta en kopp beroligende eller søvndyssende te, les en eller annen "himla" kjedelig bok.

Unngå sigaretter og koffeinpreparater rett før leggetid.

Dette er ikke farlig, men utrolig slitsomt.

Lykke til og sov godt :)

Hei!

Jeg har lite kjennskap til Zyprexa og seponeringsproblemer med denne. Ville tatt kontakt med behandlende lege og forklart situasjonen. 10mg Sobril er en liten dose, og er ofte ikke nok til å fremkalle søvn. Selv synes jeg Apodorm er et ok sovemiddel, men det må ikke brukes ofte over lang tid pga. avhengighetsfare.

Noe jeg synes hjelper for å få sove er enten å høre på radio eller en lydbok. Du vil etter hvert trene deg opp til å bli så interessert i det du hører på at andre tanker forsvinner, slik at du etter hvert sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Jeg har lite kjennskap til Zyprexa og seponeringsproblemer med denne. Ville tatt kontakt med behandlende lege og forklart situasjonen. 10mg Sobril er en liten dose, og er ofte ikke nok til å fremkalle søvn. Selv synes jeg Apodorm er et ok sovemiddel, men det må ikke brukes ofte over lang tid pga. avhengighetsfare.

Noe jeg synes hjelper for å få sove er enten å høre på radio eller en lydbok. Du vil etter hvert trene deg opp til å bli så interessert i det du hører på at andre tanker forsvinner, slik at du etter hvert sovner.

Eller se på TV! Da må du ha TV med timer-funksjon, slik at det slår seg av etter et par timer. Noen ganger må en kanskje slå på timeren en gang til!

Har brukt dette 'trikset' i flere år tilsammen. Det virker for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller se på TV! Da må du ha TV med timer-funksjon, slik at det slår seg av etter et par timer. Noen ganger må en kanskje slå på timeren en gang til!

Har brukt dette 'trikset' i flere år tilsammen. Det virker for meg iallefall.

fant dette om zyprexa. : Ved plutselig seponering av olanzapine(zyprexa)er akutte symtomer som svettetendens,søvnløshet,tremor,angstanfall,kvalme og oppkast meget sjelden rapportert(0.01%)En gradvis reduksjon av dosen bør overveies ved seponering av zyprexa..

Jeg gikk på 5mg ett år trappet ned til 2.5mg. gikk bare på det en uke da jeg ikke fikk sove etter noen dager,da sluttet jeg helt..(7dager siden)jeg har aldri i hele livet mitt hatt problemer med å sove,de få gangene jeg har sovet den siste uken har det bare vært søvn en time om gangen og så har jeg våknet..er bare veldig redd at zyprexaen har ødlagt noe i nervesystemet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fant dette om zyprexa. : Ved plutselig seponering av olanzapine(zyprexa)er akutte symtomer som svettetendens,søvnløshet,tremor,angstanfall,kvalme og oppkast meget sjelden rapportert(0.01%)En gradvis reduksjon av dosen bør overveies ved seponering av zyprexa..

Jeg gikk på 5mg ett år trappet ned til 2.5mg. gikk bare på det en uke da jeg ikke fikk sove etter noen dager,da sluttet jeg helt..(7dager siden)jeg har aldri i hele livet mitt hatt problemer med å sove,de få gangene jeg har sovet den siste uken har det bare vært søvn en time om gangen og så har jeg våknet..er bare veldig redd at zyprexaen har ødlagt noe i nervesystemet mitt...

her leste jeg dette:http://www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/Zyprexa/064696da4.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

fant dette om zyprexa. : Ved plutselig seponering av olanzapine(zyprexa)er akutte symtomer som svettetendens,søvnløshet,tremor,angstanfall,kvalme og oppkast meget sjelden rapportert(0.01%)En gradvis reduksjon av dosen bør overveies ved seponering av zyprexa..

Jeg gikk på 5mg ett år trappet ned til 2.5mg. gikk bare på det en uke da jeg ikke fikk sove etter noen dager,da sluttet jeg helt..(7dager siden)jeg har aldri i hele livet mitt hatt problemer med å sove,de få gangene jeg har sovet den siste uken har det bare vært søvn en time om gangen og så har jeg våknet..er bare veldig redd at zyprexaen har ødlagt noe i nervesystemet mitt...

En uke nedtrapping hørtes alt for lite ut. Kanskje du burde begynne på en lav dose igjen og så trappe laaaangsomt ned? Snakk med legen din i morgen!

Selv så trappet jeg ned Efexor (helt forskjellige piller, jeg vet det) over flere måneder. Prøvde en hurtigere nedtrapping først, og det gikk dritt. Etter den langsomme gikk det bedre. Noe problemer en stund etterpå må en nok regne med når en har tatt midler som virker inn på hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke nedtrapping hørtes alt for lite ut. Kanskje du burde begynne på en lav dose igjen og så trappe laaaangsomt ned? Snakk med legen din i morgen!

Selv så trappet jeg ned Efexor (helt forskjellige piller, jeg vet det) over flere måneder. Prøvde en hurtigere nedtrapping først, og det gikk dritt. Etter den langsomme gikk det bedre. Noe problemer en stund etterpå må en nok regne med når en har tatt midler som virker inn på hjernen.

legen min vet at jeg trappet ned så fort og sa ingenting mot det.problemet er at jeg gikk på 5mg. 2.5mg er den minste dosen som finnes.og det er ikke noe mellom 5mg og 2.5mg. jeg trappet ned til 2.5 men etter 4dager fikk jeg ikke sove.så jeg kuttet ut alt med en gang.orket ikke å gå flere uker på 2.5 når jeg ikke fikk sove engang.. forresten rart at kroppen min reagerer med bare å gå ned 2.5mg.....takk for alle svar..og velkommen med nye innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke få sove er slitsomt - men som regel tåler kropp og sjel det forbausende godt hvis man ikke stresser for mye om det. Før eller senere får du sove igjen - og i mellomtiden må du prøve å tilbringe nettene på en mest mulig avslappende måte. Det er viktig å legge seg i sengen slik at kroppen hviler. Hør på radio eller musikk, så slapper du sannsynligvis bedre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...