Gå til innhold

Innleggelse ?


jon blund

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er for så vidt ny i dette gemet, men har nå vært sykmeldt i ett år for depresjon og flere selvmordforsøk. Nå har jeg det gangske bra, men sliter med mange tanker om selvmord med overdose. Det forfølger meg hele tiden og jeg er ikke trygg før jeg har veska med meg som er full av tabletter. Ser ut som jeg nå får tilbud om innleggelse, men føler at jeg kanskje er for frisk akkuratt nå, dvs. jeg er ikke så langt nede i dag som jeg kan være andre dager.

Kan noen gi meg noen trøstende ord, og et råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser av innlegget ditt at vi har det ganske likt om dagen. Det varierer litt med meg også, fra det helt svarte, til dager som ikke er så aller verst.

Tankene mine går også mye i selvmord, overdose er en av tankene. Poenget er at jeg er redd for hva som kan skje på en av de virkelig dårlige dagene.

Jeg tror du burde takke ja til innleggelse om du kan få det. Målet er jo at du ikke skal vurdere selvmord som en utvei i det hele tatt!

Selv om det er gode dager innimellom er det vondt å slite slik du gjør nå..

Alle gode tanker til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Det aller beste er å klare seg uten innleggelser i det hele tatt. Men av og til kan det være nyttig å ha noen som "holder deg fast". Går du i fast terapi, hvis ikke bør du forsøke det først.

-gode ønsker til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden du har vært deprimert i et år uten at en har lykkes i å få deg ut av depresjonen, er innleggelse neste steg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vært innlagt

Jeg leser av innlegget ditt at vi har det ganske likt om dagen. Det varierer litt med meg også, fra det helt svarte, til dager som ikke er så aller verst.

Tankene mine går også mye i selvmord, overdose er en av tankene. Poenget er at jeg er redd for hva som kan skje på en av de virkelig dårlige dagene.

Jeg tror du burde takke ja til innleggelse om du kan få det. Målet er jo at du ikke skal vurdere selvmord som en utvei i det hele tatt!

Selv om det er gode dager innimellom er det vondt å slite slik du gjør nå..

Alle gode tanker til deg!

Hei! Jeg har vært nylig innlagt og vil anbefale det for deg.. siden du vil legge deg selv inn, kommer du sannsynligvis på en åpen post og vil komme inn i et system som hjelper deg fremover.. ikke alle er like heldige å få sjansen til innleggelse og den hjelpen du har sjansen til.. du har nå sjansen til å komme deg et skritt nærmere bedring og hjelp for deg selv..

lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hamre

Det aller beste er å klare seg uten innleggelser i det hele tatt. Men av og til kan det være nyttig å ha noen som "holder deg fast". Går du i fast terapi, hvis ikke bør du forsøke det først.

-gode ønsker til deg

hvorfor er det best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hamre

Siden du har vært deprimert i et år uten at en har lykkes i å få deg ut av depresjonen, er innleggelse neste steg.......

Er det en slags grense for hvor mange år, liksom? jeg har vært deprimert i 2år, og har gått til PPT i 1år. Føler at jeg er et lite hakk bedre, men har fremdeles selvmordstanker og er deprimert. Sover dårlig, som i natt. er redd for at det ikke finnes noen løsning for meg. vil gjerne bli innlagt, for på denne måten klarer jeg ikke fortsette. Men psykologen min har ikke nevnt noe om innleggelse. Jeg er 19år. Hun mener jeg ser såpass oppegående ut. Men det føles ikke slik. Er lei nå. Ingenting hjelper, ikke en gang terapi. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...