Gå til innhold

Vil innlegges alikevel


Gjest Selvskaderen

Anbefalte innlegg

Gjest Selvskaderen

Idag var jeg hos psykologen. hun ville legge meg inn, for jeg greier ikke å holde opp å skade meg selv. Skjærer ganske dypt, og syr aldri, uten når kjæresten min tvinger meg. Jeg svarte at jeg ikke ville innlegges, men nå i kveld har jeg skjært meg mye, og vil innlegges likavel. Orker ikke mer, er ikke trygg for meg selv lenger.

Forstår heller ikke hvorfor jeg skjærer alltid. Blir så sint på meg selv av og til, må bare straffe meg selv. Når det blir mye stress og bråk, eller når jeg rydder og vasker blir jeg så utslitt at jeg må skjære. Når jeg leser mye eller ser på tv må jeg skjære. Når jeg tenker for mye må jeg skjære, når jeg får for mange telefoner må jeg sjære. Føler at uansett hva som skjer må jeg skade meg selv. Tenker mye på selvmord. Er så redd for meg selv, vet at dette er så dumt, men greier ikke å slutte.

Går to ganger i uken til psykolog nå, men det hjelper jo ikke meg når jeg tenker på selvskading nesten hele tiden. Har neste time hos psykologen på fredag, men tørr ikke si at jeg vil innlegges selv. Når jeg er der skjerper jeg meg, og dermed føler jeg at jeg ikke trenger å bli innlagt. Har så lett for å spille bedre enn det jeg er, og når hun spør meg om vanskelige ting blir hjernen min ofte helt tomt, og jeg greier ikke å svare. Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Si det som du er på fredag.

Be om en innleggelse i løpet av neste uke.

Vær innlagt til behandleren anbefaler at du utskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Si det som du er på fredag.

Be om en innleggelse i løpet av neste uke.

Vær innlagt til behandleren anbefaler at du utskrives.

Skriv ned det som er vanskelig. Vis f.eks. fram innlegget ditt, eller send det i posten.

Om psykologen på forhånd vet hva du sliter med når du kommer til time, blir det lettere for henne å hjelpe deg.

Ellers bør du følge NHD's råd!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...