Gå til innhold

stementil


Gjest lite kravstor

Anbefalte innlegg

Gjest lite kravstor

Hei jeg har for noen år sider vært utsatt for grovt overgrep. Dette har jeg først nå begynt å arbeid meg gjennom. Jeg vil ikke si mer enn at jeg her stiftet familie og har forsørgeransvar. Nå er jeg kommet til et punkt der jeg ikke lenger føler at jeg klarer meg selv. Jeg går til samtaler, men føler ikke det er nok. Samtalene er greie i seg selv men det er i dagene etterpå at jeg virkelig trenger å ha fagpersoner rundt meg. Tilsynelatende virker jeg oppegående men er det ikke inni meg. Er delvis sykemeldt. Jeg var svimmmel i perioder og legen gav meg Stementil. Er litt forvirret forde jeg har lest at dette brukes av folk som lider av veldig sterk angst og lignende nærmest psykotiske? Hvorfor har jeg fått dette? og hvorfor tar ingen heller hånd om meg istedet? Er det slik at man må be om å bli innlagt uten at man truer med selvmord? Selvmord er ikke min greie, men ønsker å få hjelp likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Stemetil er et anerkjent middel mot svimmelhet. I likhet med svært mange andre medisiner kan dy brukes mot flere typer lidelser.

Det er svært viktig i en terapi (og i livet forøvrig) at en kan uttrykke sine ønsker og behov med ord. Å stole på at andre er tankelesere eller på andre lignende måter kan forstå hva du trenger, er en dårlig strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...