Gå til innhold

Når kan man forvente bedring?


elise-linnea

Anbefalte innlegg

elise-linnea

Jeg har startet opp med Lamictal, tar nå 50 mg om dagen. Meningen er at jeg skal opp på 100 mg. Er dette tilstrekkelig dose for en Bipolar lidelse + ust. pf?

Tar i tillegg ad i kombinasjon i store doser + 10 mg Nozinan.

Når kan man forvente en bedring av Lamictal? AD har ikke forhindret nye, tunge depresjoner med psykose-gjennombrudd. Håpet er at Lamictal skal ta de værste depresjonene, vil det være mulig å oppnå noen gang? Bare lurer..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vanligvis må en opp på 200 mg for å få effekt.

Jeg bruker å gi lamictal slik:

Langsom opptrapping slik det er angitt i Felleskatalogen til 200mg. Etter en uke på 200 mg tar en serumkonsentrasjonsmåling. Deretter justerer en seg inn på endelig dose i tråd med prøvesvaret.

Bedring kan forventes få uker etter at en er på riktig dose.

Om legen vil at du skal stoppe på 100 mg, synes jeg du bør stå på for å få målt om dette er tilstrekkelig dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...