Gå til innhold

deprimert? jeg?


entrayia

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16 år som har det veldig vanskelig for tiden. Går på skole som er veldig krevende, og er alltid sliten. Om kvelden er jeg så sliten at det er til å grine av, men likevel sover jeg dårlig og våkner mange ganger i løpet av natten. Har ofte vondt i hodet og liten matlyst. Skole og aktiviteter som jeg før geldet meg til, er bare kjedelige. Er liksom ikke glad lenger! Er bare sliten og orker ikke være med venner lenger. Er ikke morsomt a "spille" og late som om alt er greit, for det er det ikke! Blir så fort sint, spes. på lærere osv. Begynner å skjelve, mister kontrollen. Må bruke nesten en time på å roe meg ned etterpå. Hva er galt med meg? Kjenner ikke igjen meg selv, har alltid vært den glade, rolige jenta som fortalte vitser og trivdes på aktiviteter. Nå er jeg bare sliten. Orker ikke dette mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Du høres deprimert ut ja. Snakk med legen din.

Høres ut som om du har tatt deg vann over hodet, og gått på en smell. Dårlig søvn, lite glede over ting man vanligvis gleder seg over, dårlig matlyst, følelse av å være sliten osv er typiske depresjonssymptomer. Det er vondt, men det er hjelp å få!

Fysisk aktivitet har vist seg å ha god effekt. Samtidig kan det være en ide å roe ned tempoet litt, ha lavere krav til deg selv en stund. Snakk med legen din. Evt. finnes det også medisiner som hjelper for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...