Gå til innhold

Vet ikke om jeg er på riktig sted


Gjest SINI

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 34 år som mistet sønnen min i en traumatisk bilulykke.

Etter dette har jeg vel slitt med normale sorgreaksjoner.

Er fremdeles sykemeldt, og har snart vært det i ett år.

Det største problemet mitt utenom sorgen da, er at jeg har store problemer med å sove.

Fikk resept på Imovane 5mg. De hjalp til å begynne med, men ikke nå lenger.

Jeg får sove litt om natta, kanskje 2-3 timer og er da plaget med stadig tilbakevendende mareritt.

Finnes det andre "ufarlige" sovemidler som kan brukes. Vil ikke bruke tabletter som er vanedannende.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medisiner har jeg ikke peiling på, men jeg lurer på om "vanlige" ting kan være til hjelp?

- ikke spise like før sengetid

- ikke kaffe på kvelden

- fysisk aktivitet - bli sliten av noe. Ikke sitt for mye inne.

- mye frisk luft

Jeg vet iallefall at hvis jeg er ute en hel dag og har mer fysisk aktivitet enn det som er vanlig for meg - så er jeg stuptrøtt om kvelden, og jeg sover godt.

Bare et forslag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har jeg ikke peiling på, men jeg lurer på om "vanlige" ting kan være til hjelp?

- ikke spise like før sengetid

- ikke kaffe på kvelden

- fysisk aktivitet - bli sliten av noe. Ikke sitt for mye inne.

- mye frisk luft

Jeg vet iallefall at hvis jeg er ute en hel dag og har mer fysisk aktivitet enn det som er vanlig for meg - så er jeg stuptrøtt om kvelden, og jeg sover godt.

Bare et forslag ...

En ting til ...

Meditasjon.

En meget god teknikk for å lære å koble av. Personlig kunne jeg sove på kommando etter å ha lært dette ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste.

Trening, spise, event. ikke spise før leggetid. Kaffe drikkes kun på formiddagen.

Varme bad, te, kakao, avslappende musikk Naturmedisin etc. etc. Trenger nok endå kjemisk hjelp for å få sove, men vil helst prøve noe som er like ufarlig so Zybane. Finnes det f.eks. en allergimedisin som er søvnfremkallende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste.

Trening, spise, event. ikke spise før leggetid. Kaffe drikkes kun på formiddagen.

Varme bad, te, kakao, avslappende musikk Naturmedisin etc. etc. Trenger nok endå kjemisk hjelp for å få sove, men vil helst prøve noe som er like ufarlig so Zybane. Finnes det f.eks. en allergimedisin som er søvnfremkallende?

Jo. Vallargan.

Min mor skulle ta medisinen sin, så tok hun feil og putta i seg en real dose Vallargan istedenfor.

Guddbai til henne - hun sov som en stein i 15 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Vallargan.

Min mor skulle ta medisinen sin, så tok hun feil og putta i seg en real dose Vallargan istedenfor.

Guddbai til henne - hun sov som en stein i 15 timer :)

Takk for tipset....

Er fornøyd med halvparten av den søvnmengden....=)

Får snakke med legen og håpe han er enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Vallargan.

Min mor skulle ta medisinen sin, så tok hun feil og putta i seg en real dose Vallargan istedenfor.

Guddbai til henne - hun sov som en stein i 15 timer :)

Takk for tipset....

Er fornøyd med halvparten av den søvnmengden....=)

Får snakke med legen og håpe han er enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tolvon eller Vallergan kan være gode alternativ. Ingen tilvenningsfare og noe lengre virketid enn Imovane.

Kanksje tilbakevending til litt arbeid kan bedre søvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det egentlig er en depresjon du bærer på, er den beste medisinen AD. Jeg brukte både Vallergan og Seroxat til og begynne med, men etter at Seroxaten begynte å fungere sov jeg som en stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...