Gjest Linda82 Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Hei! Jeg er ei jente på 18 år som har hatt migrene siden jeg var 7 år gammel. Det er i hvertfall det første anfallet jeg husker å ha hatt. De færreste av anfallene mine er kraftige, men når de kommer så kommer de. Ellers så har jeg små anfall i ny og ne. "Normal" hodepine som andre blir hjemme fra jobb/skole av har jeg stort sett hele tiden og legger kun merke til det når den ikke er der, da føler jeg nemlig at noe mangler. Mitt problem er at jeg klarer ikke å finne en eneste lege som tror på meg! Jeg har skiftet lege tre-fire ganger og de hører enkelt og greit ikke etter når jeg sier at jeg har migrene. Etter mitt fjerde kraftige anfall søkte jeg på migrene på Internett og leste i leksikon. Alle (unntatt et) symptomene stemte. Tok nettopp testen på Deres side og også der stemte alt unntatt et. Den første legen jeg gikk til sa at jeg kom til henne med dette "problemet" fordi jeg ville ha oppmerksomhet. Min egen mor har hatt migrene, og hadde store problemer med å tro at jeg også hadde det. Legen jeg går til nå ville ikke høre etter når jeg snakket med migrene. Noen dager før jeg ble 18 hadde jeg et skikkelig kraftig anfall og dagen etter min 18 års dag var jeg hos legen og skjelte han ut fordi han nektet å høre på meg. Da ble han mer tøyelig og ga meg leddgiktmedisin med vanligst bivirkning: Hodepine. Medisinen hjalp på de små anfallene men når jeg i forrige uke lå hjemme fra jobb i tre dager med kraftige anfall hjalp ikke tablettene i det hele tatt. Ganske lenge har jeg nå trodd at legene nekter å gi medisiner til unge jenter, men fikk høre av en kollega av meg som har migrene og som har en datter på min alder som har migrene at de proppet datteren hennes så full av medisiner på grunn av migrenen at min kollega til slutt måtte si stopp. Er det virkelig så vanskelig å se at noen har det vondt? Har vært på hodescanning på SiR og der fant de jo selvfølgelig ingenting. Men så har jeg jo i ettertid hørt at det er ikke mulig å fastslå migrene fra noe annet enn symptomer. Akkurat nå føler jeg for å ringe min ungdomsskolelærer og ta henne med meg til legen i sammen med samboeren min. De to har sett meg ha de aller verste anfallene og kan verifisere at jeg forteller sannheten, og jeg ville da tro at legen vil tro på en ca. 40 år gammel skolelærer?! Skal til legen følgende mandag for sprøyte, og da har jeg tenkt å snakke med han om migrenen igjen. Men hva skal jeg si for at han skal høre på meg? Det siste jeg vil er å leve hele livet mitt i smerte fordi ingen vil tro på meg.. Mvh Linda82 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda82 Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Hei! Jeg er ei jente på 18 år som har hatt migrene siden jeg var 7 år gammel. Det er i hvertfall det første anfallet jeg husker å ha hatt. De færreste av anfallene mine er kraftige, men når de kommer så kommer de. Ellers så har jeg små anfall i ny og ne. "Normal" hodepine som andre blir hjemme fra jobb/skole av har jeg stort sett hele tiden og legger kun merke til det når den ikke er der, da føler jeg nemlig at noe mangler. Mitt problem er at jeg klarer ikke å finne en eneste lege som tror på meg! Jeg har skiftet lege tre-fire ganger og de hører enkelt og greit ikke etter når jeg sier at jeg har migrene. Etter mitt fjerde kraftige anfall søkte jeg på migrene på Internett og leste i leksikon. Alle (unntatt et) symptomene stemte. Tok nettopp testen på Deres side og også der stemte alt unntatt et. Den første legen jeg gikk til sa at jeg kom til henne med dette "problemet" fordi jeg ville ha oppmerksomhet. Min egen mor har hatt migrene, og hadde store problemer med å tro at jeg også hadde det. Legen jeg går til nå ville ikke høre etter når jeg snakket med migrene. Noen dager før jeg ble 18 hadde jeg et skikkelig kraftig anfall og dagen etter min 18 års dag var jeg hos legen og skjelte han ut fordi han nektet å høre på meg. Da ble han mer tøyelig og ga meg leddgiktmedisin med vanligst bivirkning: Hodepine. Medisinen hjalp på de små anfallene men når jeg i forrige uke lå hjemme fra jobb i tre dager med kraftige anfall hjalp ikke tablettene i det hele tatt. Ganske lenge har jeg nå trodd at legene nekter å gi medisiner til unge jenter, men fikk høre av en kollega av meg som har migrene og som har en datter på min alder som har migrene at de proppet datteren hennes så full av medisiner på grunn av migrenen at min kollega til slutt måtte si stopp. Er det virkelig så vanskelig å se at noen har det vondt? Har vært på hodescanning på SiR og der fant de jo selvfølgelig ingenting. Men så har jeg jo i ettertid hørt at det er ikke mulig å fastslå migrene fra noe annet enn symptomer. Akkurat nå føler jeg for å ringe min ungdomsskolelærer og ta henne med meg til legen i sammen med samboeren min. De to har sett meg ha de aller verste anfallene og kan verifisere at jeg forteller sannheten, og jeg ville da tro at legen vil tro på en ca. 40 år gammel skolelærer?! Skal til legen følgende mandag for sprøyte, og da har jeg tenkt å snakke med han om migrenen igjen. Men hva skal jeg si for at han skal høre på meg? Det siste jeg vil er å leve hele livet mitt i smerte fordi ingen vil tro på meg.. Mvh Linda82 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-51470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Kjære Linda 82 ! Ja, det var ikke lett å svare på. Migrene er jo en anfallssykdom, hvilket vil si at man har hodepine i anfall og ikke har hodepine mellom anfallene. Det er kanskje derfor legene har vært i tvil om diagnosen i ditt tilfelle. Kanskje du har både migrene og en annen type hodepine ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-45157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Kjære Linda 82 ! Ja, det var ikke lett å svare på. Migrene er jo en anfallssykdom, hvilket vil si at man har hodepine i anfall og ikke har hodepine mellom anfallene. Det er kanskje derfor legene har vært i tvil om diagnosen i ditt tilfelle. Kanskje du har både migrene og en annen type hodepine ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-52033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest edrik Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Det krymper seg inni meg når jeg leser ditt innlegg. Jeg har selv hatt kronisk daglig tensjonshodepine i ca 15 år, men har vært "heldig" og følger at jeg har blitt tatt alvorlig. "Spøkelset" du har møtt kjenner jeg til men har så langt sluppet å sloss med... Mitt råd til deg: Jeg tror du kunne tjent på å la en som står deg veldig nær ta opp saken med legen uten at du nødvendigvis er tilstede. Leger er ofte ganske pragmatiske, og har lett for å "tolke" det som blir sagt spesiellt hvis du overdriver litt. Påstår du at det er veldig vondt absolutt hele tiden, er det meget vanskelig å finne en lege som helt ærlig tror 100% på påstanden (sånn er det nok bare) Vær dønn ærlig, og spill alltid med åpne kort, ALLTID! Du har ingen grunn til å finne deg i å ikke bli trodd når du snakker sant!!!! Fremtidsutsiktene er heldigvis ikke helsvarte. Pasienter som oss sees nok på som en "interessant og kjøpesterk kundegruppe". Derfor forskes det mye på nye medisiner og behandling, både når det gjelder migrene spessielt, og smertebehandling mer generellt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-45182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest edrik Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Det krymper seg inni meg når jeg leser ditt innlegg. Jeg har selv hatt kronisk daglig tensjonshodepine i ca 15 år, men har vært "heldig" og følger at jeg har blitt tatt alvorlig. "Spøkelset" du har møtt kjenner jeg til men har så langt sluppet å sloss med... Mitt råd til deg: Jeg tror du kunne tjent på å la en som står deg veldig nær ta opp saken med legen uten at du nødvendigvis er tilstede. Leger er ofte ganske pragmatiske, og har lett for å "tolke" det som blir sagt spesiellt hvis du overdriver litt. Påstår du at det er veldig vondt absolutt hele tiden, er det meget vanskelig å finne en lege som helt ærlig tror 100% på påstanden (sånn er det nok bare) Vær dønn ærlig, og spill alltid med åpne kort, ALLTID! Du har ingen grunn til å finne deg i å ikke bli trodd når du snakker sant!!!! Fremtidsutsiktene er heldigvis ikke helsvarte. Pasienter som oss sees nok på som en "interessant og kjøpesterk kundegruppe". Derfor forskes det mye på nye medisiner og behandling, både når det gjelder migrene spessielt, og smertebehandling mer generellt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-52058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda82 Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Det krymper seg inni meg når jeg leser ditt innlegg. Jeg har selv hatt kronisk daglig tensjonshodepine i ca 15 år, men har vært "heldig" og følger at jeg har blitt tatt alvorlig. "Spøkelset" du har møtt kjenner jeg til men har så langt sluppet å sloss med... Mitt råd til deg: Jeg tror du kunne tjent på å la en som står deg veldig nær ta opp saken med legen uten at du nødvendigvis er tilstede. Leger er ofte ganske pragmatiske, og har lett for å "tolke" det som blir sagt spesiellt hvis du overdriver litt. Påstår du at det er veldig vondt absolutt hele tiden, er det meget vanskelig å finne en lege som helt ærlig tror 100% på påstanden (sånn er det nok bare) Vær dønn ærlig, og spill alltid med åpne kort, ALLTID! Du har ingen grunn til å finne deg i å ikke bli trodd når du snakker sant!!!! Fremtidsutsiktene er heldigvis ikke helsvarte. Pasienter som oss sees nok på som en "interessant og kjøpesterk kundegruppe". Derfor forskes det mye på nye medisiner og behandling, både når det gjelder migrene spessielt, og smertebehandling mer generellt. Vennlig hilsen Til Edrik og Rolf! Må først og fremst takke for svar. Tenkte jeg skulle forklare noe litt nærmere. Den hodepinen jeg beskrev som jeg har hatt i mange år gjør ikke vondt. Den bare er der liksom. Tenker aldri over den i det hele tatt. Plutselig en dag kan den forsvinne og da føler jeg at det er noe som mangler. (Dersom dere forstår hva jeg mener) Når det gjelder den legen jeg har nå så er jeg skikkelig sint på han. De gangene jeg har vært hos han har jeg nevnt migrenen min flere ganger. Men han hører enkelt å greit ikke etter på det jeg sier. Skal gjøre et nytt forsøk på mandag, dersom det ikke blir noen forandring da tror jeg at jeg skal prøve ditt forslag edrik med å la f.eks. min samboer snakke med han. Takker for all hjelp! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-45525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda82 Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Det krymper seg inni meg når jeg leser ditt innlegg. Jeg har selv hatt kronisk daglig tensjonshodepine i ca 15 år, men har vært "heldig" og følger at jeg har blitt tatt alvorlig. "Spøkelset" du har møtt kjenner jeg til men har så langt sluppet å sloss med... Mitt råd til deg: Jeg tror du kunne tjent på å la en som står deg veldig nær ta opp saken med legen uten at du nødvendigvis er tilstede. Leger er ofte ganske pragmatiske, og har lett for å "tolke" det som blir sagt spesiellt hvis du overdriver litt. Påstår du at det er veldig vondt absolutt hele tiden, er det meget vanskelig å finne en lege som helt ærlig tror 100% på påstanden (sånn er det nok bare) Vær dønn ærlig, og spill alltid med åpne kort, ALLTID! Du har ingen grunn til å finne deg i å ikke bli trodd når du snakker sant!!!! Fremtidsutsiktene er heldigvis ikke helsvarte. Pasienter som oss sees nok på som en "interessant og kjøpesterk kundegruppe". Derfor forskes det mye på nye medisiner og behandling, både når det gjelder migrene spessielt, og smertebehandling mer generellt. Vennlig hilsen Til Edrik og Rolf! Må først og fremst takke for svar. Tenkte jeg skulle forklare noe litt nærmere. Den hodepinen jeg beskrev som jeg har hatt i mange år gjør ikke vondt. Den bare er der liksom. Tenker aldri over den i det hele tatt. Plutselig en dag kan den forsvinne og da føler jeg at det er noe som mangler. (Dersom dere forstår hva jeg mener) Når det gjelder den legen jeg har nå så er jeg skikkelig sint på han. De gangene jeg har vært hos han har jeg nevnt migrenen min flere ganger. Men han hører enkelt å greit ikke etter på det jeg sier. Skal gjøre et nytt forsøk på mandag, dersom det ikke blir noen forandring da tror jeg at jeg skal prøve ditt forslag edrik med å la f.eks. min samboer snakke med han. Takker for all hjelp! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-52401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edrik Skrevet 17. november 2000 Del Skrevet 17. november 2000 Til Edrik og Rolf! Må først og fremst takke for svar. Tenkte jeg skulle forklare noe litt nærmere. Den hodepinen jeg beskrev som jeg har hatt i mange år gjør ikke vondt. Den bare er der liksom. Tenker aldri over den i det hele tatt. Plutselig en dag kan den forsvinne og da føler jeg at det er noe som mangler. (Dersom dere forstår hva jeg mener) Når det gjelder den legen jeg har nå så er jeg skikkelig sint på han. De gangene jeg har vært hos han har jeg nevnt migrenen min flere ganger. Men han hører enkelt å greit ikke etter på det jeg sier. Skal gjøre et nytt forsøk på mandag, dersom det ikke blir noen forandring da tror jeg at jeg skal prøve ditt forslag edrik med å la f.eks. min samboer snakke med han. Takker for all hjelp! Mvh Lykke til Linda! PS. jeg tror jeg forstår hva du mener med en slik "murrende" hodepine. Håper den ikke utvikler seg til et større problem. Gog helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-45732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edrik Skrevet 17. november 2000 Del Skrevet 17. november 2000 Til Edrik og Rolf! Må først og fremst takke for svar. Tenkte jeg skulle forklare noe litt nærmere. Den hodepinen jeg beskrev som jeg har hatt i mange år gjør ikke vondt. Den bare er der liksom. Tenker aldri over den i det hele tatt. Plutselig en dag kan den forsvinne og da føler jeg at det er noe som mangler. (Dersom dere forstår hva jeg mener) Når det gjelder den legen jeg har nå så er jeg skikkelig sint på han. De gangene jeg har vært hos han har jeg nevnt migrenen min flere ganger. Men han hører enkelt å greit ikke etter på det jeg sier. Skal gjøre et nytt forsøk på mandag, dersom det ikke blir noen forandring da tror jeg at jeg skal prøve ditt forslag edrik med å la f.eks. min samboer snakke med han. Takker for all hjelp! Mvh Lykke til Linda! PS. jeg tror jeg forstår hva du mener med en slik "murrende" hodepine. Håper den ikke utvikler seg til et større problem. Gog helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9676-migrene/#findComment-52608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.