Gå til innhold

Kan noen si meg hva det er??

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har vært borti det og få betennelse i hullet til øredobben, mange år etter at man tok hull i ørene.

Jeg er nemlig ikke sikker på om det er en liten betennelse jeg har fått som har "grodd inn", jeg har hatt det veldig lenge nå. Det er en liten kul på øreflippen, den er ikke ond og ta på, men det er litt vanskelig og få inn øredobben noen gang.

Av og til må jeg stikke den igjenom på baksiden før jeg får den gjennom på rett måte.

Kan noen svare på hva det er og om de har vært borti noe lignende?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9680-kan-noen-si-meg-hva-det-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om noen har vært borti det og få betennelse i hullet til øredobben, mange år etter at man tok hull i ørene.

Jeg er nemlig ikke sikker på om det er en liten betennelse jeg har fått som har "grodd inn", jeg har hatt det veldig lenge nå. Det er en liten kul på øreflippen, den er ikke ond og ta på, men det er litt vanskelig og få inn øredobben noen gang.

Av og til må jeg stikke den igjenom på baksiden før jeg får den gjennom på rett måte.

Kan noen svare på hva det er og om de har vært borti noe lignende?!

Annonse

Til Iwonder. ofte danner det seg en talgklump i hullet. Dersom denne ikke plager de, behøver den ikke klemmes ut. Talg inneholder bakteriedrepende stoffer.

Er det bare en talgklump?

Vil den gå bort av seg selv?

Har prøvd og klemme på den, men jeg får ikke noe ut.

I dag hadde det lagt seg litt skorpe på, men den tok jeg bort. Kan jeg fortsette og ha hullet eller må jeg la det gro igjen?

Jeg bruker jo ikke øredobbene vær dag!!

Til Iwonder. ofte danner det seg en talgklump i hullet. Dersom denne ikke plager de, behøver den ikke klemmes ut. Talg inneholder bakteriedrepende stoffer.

I dag hadde det lagt seg litt skorpe på, men den tok jeg bort. Kan jeg fortsette og ha hullet eller må jeg la det gro igjen?

Pål Sand, almenlege

Kjære Iwonder.

Du kan ha rett i at dette kan være en talgklump.En annen mulighet er at det kan være en infeksjon.Du kan fortsette å ha hullet.Det kan være en ide å la en lege se på det.Muligens kan han el.hun fjerne ved å stikke el.skjære i den.

Pål Sand, almenlege

Kjære Iwonder.

Du kan ha rett i at dette kan være en talgklump.En annen mulighet er at det kan være en infeksjon.Du kan fortsette å ha hullet.Det kan være en ide å la en lege se på det.Muligens kan han el.hun fjerne ved å stikke el.skjære i den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...