Gå til innhold

normal reaksjon??


mezzy

Anbefalte innlegg

Hei.. det skjedde noe idag som jeg ble litt redd av..

Jeg har siden 9 klasse hatt litt panikk for prøver.. da jeg hadde tentamen i 9 klasse fikk jeg jernteppe og ble livredd.. knakk sammen og fikk sitte på ett annet rom og en veldig snill lærer hjalp meg litt igang..

Etter det har jeg alltid hatt en veldig ekkel følelse rundt prøver.. Spesielt matte men andre fag oxo..

I dag skulle vi ha naturfagsprøve i de to første timene.. jeg forsto mesteparten når han sankket om det i timene og hadde innstilt meg på å ta prøven selv om jeg var litt redd.. sto opp og tok bussen.. men da jeg kom av bussen ble jeg kjempe nervøs,klarte bare ikke å gå inn på skolen å ta prøven.. kom til 3 time.. sa til faglærer at jeg hadde vært hos legen men fikk dårlig samvittighet og ga en lapp til rådgiver (som oxo er lærer i et annet fag..) forklarte at jeg ikke hadde orket å ta prøven og sagt til den andre læreren at jeg var hos legen.. ba henne si unnskyld for meg og forklare litt om hvordan ting er for tiden.. for det går ikke så veldig bra akkurat..

I nest siste time kom da lærern i det faget vi hadde prøve i og hentet meg.. tok meg med inn på ett annet rom og sa at jeg skulle gjøre prøven i de to siste timene da.. etter at han hadde gått ut av rommet ble jeg kjempe fortvilet, begynnte å kaldsvette, frøs og begynnte å grine.. fikk jernteppe på alt og husket ingenting og ble enda mer lei meg..

Klarte ikke å gjøre noen ting uansett hvor mye jeg prøvde.. skrev en A4 side til læreren og prøvde å forklare men d var ikke lett...

det jeg egentlig lurte på er.. er det normalt å reagere sånn?? greit nok at jeg er redd for prøver men d har ikke vært så sterkt før.. ble litt skremt..

håper på svar..

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære mezzy.

Alle er forskjellige,og alle reagerer ulikt. Det fins like mange forskjellige reaksjoner som det gjør mennesker.

Slik som du sliter nå, er det en helt vanlig reaksjon.

Du skriver selv at det ikke går bra for tiden, så jeg synes du skal minske de høye kravene du har til deg selv,(som jeg tror du setter høyt,for høyt, kjenner igjen det nemlig).

Får du hjelp? Du skal ikke gå rundt å ha det slik, vennen.

Ta det helt med ro,det er vanlig å få hjerneteppe.

Kosentrasjonen din er sikkert heller ikke på topp, eller tar jeg feil?

Prøv å pust godt nå.Slapp litt av. Du fortjener det, du presser deg selv for hardt.

Kunne skrevet mer til deg nå, men min kosentrasjon er heller ikke god. Men jeg måtte svare deg bare..

*klemmer lenge*

Ano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

rimelig normalt å få jernteppe mezzy. enda mer normalt å være livredd for å få det "neste gang" man skal ha prøver.

forbered deg godt mezzy, forsøk å gjøre prøven litt "mindre viktig" neste gang du skal i ilden. Tenk at dette er _kun_ en prøve.. stryker jeg pga blackout, så ok.. men jeg skal likevel gjøre mitt beste.

men fortsetter det, så ta kontakt med læreren du har faget og spør om det er andr emåter du kan ta prøven på (evnt. som muntlig)

håper du overvinner dette!

gode tanker fra bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...