Gå til innhold

søvnproblemer


Gjest pomona

Anbefalte innlegg

Gjest pomona

Hei, har posttraumatisk stresslidelse etter overgrep. Har kommet meg godt oppå i livet, men sliter med søvnen- blir helt hyper ved leggetid og sover fra en halv time til et par om natta. Noen som har erfaring med bruk av sovemedisin, imovane og melatonin? Er ung og ønsker ikke å bli avhengig, men innser at jeg i disse periodene er en dårlig mor, partner og arbeidstaker. Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

det kommer jo ann på hvor lenge du har det slik du har det nå. altså hvor lenge disse periodene med minimalt med søvn strekker seg. er det f.eks 2-3 uker er det kanskje en god idè med imovane. men om det strekker seg over lengre tid, eks. måneder.. bør du heller kanskje forhøre deg om noe hvor du unngår avh.faren.

ta kontakt med din primærlege, vedk. kan sikkert hjelpe deg.

beste hilsner fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

det kommer jo ann på hvor lenge du har det slik du har det nå. altså hvor lenge disse periodene med minimalt med søvn strekker seg. er det f.eks 2-3 uker er det kanskje en god idè med imovane. men om det strekker seg over lengre tid, eks. måneder.. bør du heller kanskje forhøre deg om noe hvor du unngår avh.faren.

ta kontakt med din primærlege, vedk. kan sikkert hjelpe deg.

beste hilsner fra

Imovane el.l. er ok i en kort periode, men ved lengre tids bruk har jeg sett Tolvon eller Nozinan (som ikke er vanedannende) anbefalt. Ville forhørt meg med legen. Slik du har det nå må det jo være veldig slitsomt og utmattende - søvn er jo noe vi må ha for å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente som lurer...

det kommer jo ann på hvor lenge du har det slik du har det nå. altså hvor lenge disse periodene med minimalt med søvn strekker seg. er det f.eks 2-3 uker er det kanskje en god idè med imovane. men om det strekker seg over lengre tid, eks. måneder.. bør du heller kanskje forhøre deg om noe hvor du unngår avh.faren.

ta kontakt med din primærlege, vedk. kan sikkert hjelpe deg.

beste hilsner fra

hei!

lurer bare på hvordan nozinan fungerer, er det mer likt tolvon eller imovane? er det innsovningstabletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

hei!

lurer bare på hvordan nozinan fungerer, er det mer likt tolvon eller imovane? er det innsovningstabletter?

Nozinan er ikke innsovningstablett. Imovane som er en innsovningstablett virker bare i toppen 1 time etter at den er tatt. Nozinan virker hele natten og dermed unngår man å våkne i løpet av natten og ikke få sove igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thinkerbell

hei!

lurer bare på hvordan nozinan fungerer, er det mer likt tolvon eller imovane? er det innsovningstabletter?

hei du! nozinan er ikke en innsovningstbl. men fungerer slik tolvon gjør(tolvon har og en antidep. effekt), altså den varer hele natten. av tolvon,vallergan og nozinan er det -uten tvil- nozinan som gir deg mest hang over (dette kan selvsagt variere, men for meg var det slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...