Gå til innhold

Er de som har one night stand mer følelseskalde enn andre?


Gjest fast forhold

Anbefalte innlegg

Gjest fast forhold

som heller foretrekker et fast forhold. Selv kunne jeg aldri ligget rund. Da ville jeg følt meg brukt og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hensiktsløst å generealisere på den måten. Bare fordi du ville følt deg brukt og billig om du hadde ligget rundt, så betyr ikke det at du er mer stappa med følelser enn andre. Det fins da vel nok av folk i faste forhold som likevel sitter fast langt inni seg sjøl - og nok av folk som puler rundt i en foss av følelser. Det å pule med en masse folk kan jo for noen være et despo forsøk på å få nærhet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, ikke mer følelseskalde.

Men på gruppenivå har de nok mindre impulskontroll og høyere forekomst av personlighetsforstyrrelse cluster B (dramatiserende/hysteriform, narsissistisk, ustabil/borderline eller antisosial).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemningsløst begjær

Følelseskald? Dette er jo mennesker som virkelig følger sine følelser og lyster og ikke nekter seg selv sex fordi enkelte mener at det er umoralskt. Følelseskald er de som snerper igjen munnen og ikke kan skjønne at selv single mennesker kan like sex.

Hva med de som hemningsløst hiver i seg sjokolade, er de følelseskald?

Tror egentlig du er litt misunnelig fordi vi tør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fast forhold

Følelseskald? Dette er jo mennesker som virkelig følger sine følelser og lyster og ikke nekter seg selv sex fordi enkelte mener at det er umoralskt. Følelseskald er de som snerper igjen munnen og ikke kan skjønne at selv single mennesker kan like sex.

Hva med de som hemningsløst hiver i seg sjokolade, er de følelseskald?

Tror egentlig du er litt misunnelig fordi vi tør!

Tør og tør. Det er vel ikke akkurat så modig å ha uforpliktende sex. Det er vel mer modig vil jeg si å satse på et fast forhold.

Bruk og kast er ikke min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Nei, ikke mer følelseskalde.

Men på gruppenivå har de nok mindre impulskontroll og høyere forekomst av personlighetsforstyrrelse cluster B (dramatiserende/hysteriform, narsissistisk, ustabil/borderline eller antisosial).

eller mener dere virkelig det dere skriver....NHD?

Sex er en ting, kjærlighet noe helt annet.

I kombinasjon blir det topp, men hver forseg kan begge deler nytes....uten å være følelseskald av den grunn....

Det tror jeg mennesker i dag har oppdaget....uten den strengheten som kirken skapte før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke mer følelseskalde.

Men på gruppenivå har de nok mindre impulskontroll og høyere forekomst av personlighetsforstyrrelse cluster B (dramatiserende/hysteriform, narsissistisk, ustabil/borderline eller antisosial).

Da formoder jeg at de som er i faste forhold har høyere forekomst av f eks avhengig personlighetsforstyrrelse. Skal man først patologisere en gruppe, kan man vel likesågodt patologisere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...