Gå til innhold

NHD - sertifikatet tilbake etter sykdom - jfr tidl.


isbe

Anbefalte innlegg

Skrev tidligere at jeg skulle til politiet for å få sertifikatet tilbake etter sykdom (epilepsi). Anfallene er svangerskapsbetinget, kontrollert nå med medisiner og ingen anfall siden siste fødsel (som absolutt blir mitt siste svangerskap).

Politiet lurte på om jeg måtte kjøre opp på nytt. Jeg synes det bør bes om oppdatering i form av kjøretimer e.l. men synes ikke det bør forlanges ny oppkjøring (det koster mye penger, og synes at når man har kjørt opp èn gang, og ikke har gjort noe GALT i trafikken, bør man ikke trenge å kjøre opp).

Hadde kontakt med politidirektoratet og de sier at det ikke finnes noe direktiv i dette, og praksis fra politikammer til politikammer ER forskjellig. POD skulle se på dette, noe jeg synes er bra.

JEG fikk sertifikatet tilbake UTEN noen form for oppkjøring ELLER beskjed om oppdatering/kjøretimer - jeg mener altså at man bør måtte OPPFORDRES eller FORPLIKTES til oppdatering i form av kjøretimer. Det er tross alt en god stund siden man har sittet bak rattet.

(selvom jeg TROR at de fleste som går gjennom denne prosessen ER såpass oppegående at de selv ser behovet for oppdatering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...