Gå til innhold

Hva er asberger?


newbii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fine1365379966

Her er forklaring/beskrivelse:

http://ww2.autismeforeningen.no/side.php?mid=6

"Spesielle og begrensede interesser" står det i linken.

Kan dere nevne noen av disse interessene?

Jeg kjenner en med store og spesielle geografiske kunnskaper, samt at han kan alle postnummer med tilhørende steder. Jeg kjenner også en med spesialinteresse for naturen.

Begger er forøvrig sympatiske og snille mennesker. De har flere av de andre kriteriene som selvfølgelig er mer "problematiske " for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinelisa

"Spesielle og begrensede interesser" står det i linken.

Kan dere nevne noen av disse interessene?

Jeg kjenner en med store og spesielle geografiske kunnskaper, samt at han kan alle postnummer med tilhørende steder. Jeg kjenner også en med spesialinteresse for naturen.

Begger er forøvrig sympatiske og snille mennesker. De har flere av de andre kriteriene som selvfølgelig er mer "problematiske " for dem.

Det betyr at dem har få interesser og et en hovedinteresse som dem kan ganske mye om.

Jeg har to kamerater som har den lidelsen.Han ene kan alt ting om togtabeller,tog o.l., mens han andre kan alt ting om religion.

Data er også en av interessene som folk med denne lidelsen kan ha som hovedinteresse som dem har tilegnet seg en del kunnskaper om.

Ellers så har den en eller en annen slags hovedinteresse som dem kan mye om.

Selv har jeg også fått den diagnosen,men jeg kan ikke sammenligne meg med de to andre guttene som har den samme lidelsen fordi vi er helt forskjellige.Dem to er ganske typise for den lidelsen,mens jeg er av den som har typisk lidelsen.

Blant annet så har jeg verken få eller begrensete interesser, og jeg har ingen hovedinteresse som jeg kan en del om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at dem har få interesser og et en hovedinteresse som dem kan ganske mye om.

Jeg har to kamerater som har den lidelsen.Han ene kan alt ting om togtabeller,tog o.l., mens han andre kan alt ting om religion.

Data er også en av interessene som folk med denne lidelsen kan ha som hovedinteresse som dem har tilegnet seg en del kunnskaper om.

Ellers så har den en eller en annen slags hovedinteresse som dem kan mye om.

Selv har jeg også fått den diagnosen,men jeg kan ikke sammenligne meg med de to andre guttene som har den samme lidelsen fordi vi er helt forskjellige.Dem to er ganske typise for den lidelsen,mens jeg er av den som har typisk lidelsen.

Blant annet så har jeg verken få eller begrensete interesser, og jeg har ingen hovedinteresse som jeg kan en del om i det hele tatt.

Jeg har også diagnosen, og jeg har heller ingen spesialinteresser, egentlig. Dersom jeg blir interessert i noe, så har jeg enorm energi til å "utøse" over det jeg da er interessert i, men det er noe helt annet. Det er heller ingen som tilsier at man skal behøve å ha alle kriteriene, og det er ikke sikkert at det man er interessert i, er så uvanlig som frosker og togtabeller.

Da jeg var lita, så var jeg svært interessert i Donald Duck, så til de grader at familien bemerket det, og jeg ble endel ertet for det, fordi det var nesten ingenting annet som var interessant, og jeg var helt i min egen verden så lenge jeg leste dette, og andre ganger også, som jeg var helt borte vekk og ikke registrerte noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...