Gå til innhold

Takk for alle svar


Mimmy

Anbefalte innlegg

Vil nå foreløpig takke for meg, og takker hjertelig for alle svar som det har vært så fint for meg å få.

Tusen takk alle sammen, dere er så flotte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mimmy:-)

Bruk dette forumet slik du føler det er godt for deg! Ta deg en pause, hvis det er det du vil - men husk at du har lov til å skrive så mye du ønsker her. Hvis noen skulle synes du skriver for mye, så er det deres problem - de kan i såfall la være å lese det du skriver.

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mimmy:-)

Bruk dette forumet slik du føler det er godt for deg! Ta deg en pause, hvis det er det du vil - men husk at du har lov til å skrive så mye du ønsker her. Hvis noen skulle synes du skriver for mye, så er det deres problem - de kan i såfall la være å lese det du skriver.

Fortsatt god helg!

Tusen takk for at du skrev dette. Jeg følte det ble så umulig nå, jeg ble litt frustrert, fordi det er så vanskelig for meg å begrense meg når jeg skal prøve å forklare ting. Men jeg skal uansett ta en pause, for å lese de bøkene av Donna Williams. Jeg har enormt behov av å finne ut mer om dette, og hvordan andre har det, som har samme diagnose. Noen sier nemlig at Donna Williams også hadde/har asperger syndrom, at asperger syndrom = autisme, og at dette er den ENESTE diagnose for mennesker med normal intelligens OG autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei mimmy:-)

Bruk dette forumet slik du føler det er godt for deg! Ta deg en pause, hvis det er det du vil - men husk at du har lov til å skrive så mye du ønsker her. Hvis noen skulle synes du skriver for mye, så er det deres problem - de kan i såfall la være å lese det du skriver.

Fortsatt god helg!

Alt blir lett misforstått når en ikke sitter face to face og kan følge med på ansiktsuttrykk og stemmeleie. Små og store variasjoner som ikke kommer fram her!

Det var JEG som skrev dette med mange og like innlegg. Det ble OPPFATTET som kritikk, man var ikke MENT som det. Det det var, var en forklaring på hvordan folk kunne reagere når de fikk for mye informasjon. Selv om de ville aldri så gjerne være 'flinke' og finne nfoe bra å skrive i retur, så stopper hjernen opp, harddisken blir for full, og da går det i ball. I alle fall i min hjerne.

Jeg sa ikke at Mimmy generelt skrev for mye. Hun kan skrive tusen innlegg pr dag for min del. Jeg sa bare at det ble for mye for MEG. Så vidt jeg kan se har jeg da påpekt en feil ved MEG, ikke ved Mimmy?

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Tusen takk for at du skrev dette. Jeg følte det ble så umulig nå, jeg ble litt frustrert, fordi det er så vanskelig for meg å begrense meg når jeg skal prøve å forklare ting. Men jeg skal uansett ta en pause, for å lese de bøkene av Donna Williams. Jeg har enormt behov av å finne ut mer om dette, og hvordan andre har det, som har samme diagnose. Noen sier nemlig at Donna Williams også hadde/har asperger syndrom, at asperger syndrom = autisme, og at dette er den ENESTE diagnose for mennesker med normal intelligens OG autisme.

Finnes det ikke en forening for Asperger da? Hvor du kan diskutere med likesinnede. Og slipper å føle deg annerledes?

Jeg har selv i tillegg til deg psykiske et par fysiske sykdommer. Jeg er med i støtteforeninger for begge lidelser. Det er ens tor hjelp å treffe andre med samme plagene og diskutere hjelpeapparatet, trygdesaker, andre folks reaksjoner, hva kan vi gjøre for å ha det bedre, ny forskning osv.

Samtidig er det viktig ikke å gå FOR mye opp i plagene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir lett misforstått når en ikke sitter face to face og kan følge med på ansiktsuttrykk og stemmeleie. Små og store variasjoner som ikke kommer fram her!

Det var JEG som skrev dette med mange og like innlegg. Det ble OPPFATTET som kritikk, man var ikke MENT som det. Det det var, var en forklaring på hvordan folk kunne reagere når de fikk for mye informasjon. Selv om de ville aldri så gjerne være 'flinke' og finne nfoe bra å skrive i retur, så stopper hjernen opp, harddisken blir for full, og da går det i ball. I alle fall i min hjerne.

Jeg sa ikke at Mimmy generelt skrev for mye. Hun kan skrive tusen innlegg pr dag for min del. Jeg sa bare at det ble for mye for MEG. Så vidt jeg kan se har jeg da påpekt en feil ved MEG, ikke ved Mimmy?

Skjønner?

Du har selvfølgelig lov til å uttrykke dine reaksjoner på det andre skriver - og mitt innlegg var en kommentar til mimmy - og ikke kritikk til deg.

Når det er sagt, så synes jeg ikke det er rart om mimmy ble litt sår over formen på ditt innlegg.

Forøvrig kunne jeg ønske meg at flest mulig her brukte fast nick - det synes jeg ville lette oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ikke en forening for Asperger da? Hvor du kan diskutere med likesinnede. Og slipper å føle deg annerledes?

Jeg har selv i tillegg til deg psykiske et par fysiske sykdommer. Jeg er med i støtteforeninger for begge lidelser. Det er ens tor hjelp å treffe andre med samme plagene og diskutere hjelpeapparatet, trygdesaker, andre folks reaksjoner, hva kan vi gjøre for å ha det bedre, ny forskning osv.

Samtidig er det viktig ikke å gå FOR mye opp i plagene sine.

Autismeforeningen tar også imot Aspergere.

Man kan melde seg inn her:

http://ww2.autismeforeningen.no/side.php?mid=3

Det er eget felt for avkrysning av om man har Autisme eller Asperger Syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...