Gå til innhold

psykiater jeg misliker


b18

Anbefalte innlegg

Jeg har etter henvisning fra legen min vært hos en psykiater. Jeg har bare vært der en gang, men mislikte han, og gruer meg til neste gang. Går den an å bytte, jeg har lyst på en kvinne, da jeg åpner meg lettere for disse. Er det noe jeg kan be om? Håper noen har vært i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ta opp det med din psykiater hvis du tørr. I annet fall skal du ta kontakt med ekspedisjonen der han jobber og be om å få en kvinnelig terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har vært i samme situasjon. Men jeg prøvde å være 'flink'. Syntes jeg var dum som mislikte fyren så, så jeg tok på meg 'skylda' istedenfor å følge magefølelsen og bytte med en gang. Det tok to år før det endte med bulder og brak.

Bare dumt å fortsette når kjemien ikke stemmer. Jeg gjør ikke ens lik feil en gang til.

Kanskje du kunne prøve EN gng til for å se om du har like store motforestillinger mot vedkommende.

Det er LOV ikke å like folk eller trives sammen med spesielle typer mennesker. Siden psyker'ne er like forskejllige som oss, så må vi av og til lete litt før vi finner en bra 'match'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lana1365380485

Hei.. Jeg har vært i noe av det samme selv. Jeg har byttet terapeut syv ganger i løpet av et år og det er mange av de jeg ikke har likt. Jeg synes du skal forhøre deg der du går, om det er murlighet for en annen og en kvinnelig psykiater. Det er det viktigste at du føler at du kan stole på og ha tillitt til denne personen. Hvis det er noe konkret så kan du jo ta det opp med han, men hvis ikke så skal du få en annen. Det er viktlg at du får den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen har det slik at de er styrt av sympatier/antipatier som oppstår umiddelbart. Dette er ofte et problem for dem også utenfor terapirommet.

Du må prøve ut relasjonen lenger enn en time før du tar en beslutning.

Om du etter et par måneders arbeid fortsatt ikke kommer på bølgelengde med psykiateren, skal du ta det opp med han selv eller med hans leder (IKKE med ekspedisjonen som en har rådet deg til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Noen har det slik at de er styrt av sympatier/antipatier som oppstår umiddelbart. Dette er ofte et problem for dem også utenfor terapirommet.

Du må prøve ut relasjonen lenger enn en time før du tar en beslutning.

Om du etter et par måneders arbeid fortsatt ikke kommer på bølgelengde med psykiateren, skal du ta det opp med han selv eller med hans leder (IKKE med ekspedisjonen som en har rådet deg til).

Hva mener du med at noen er styrt av sympatier eller antipatier?

Jeg likte heller ikke psykologen min etter den første timen, fortsatt ikke etter den andre, tredje eller fjerde timen. Men jeg gav ham en sjangse, og nå etter over 20timer liker jeg ham kjempegodt, og ikke minst; han har hjulpet meg MYE. Virkelig en god psykolog. Ikke alltid lurt å gå etter førsteinntrykket, vet du. Gi psykiateren din en sjangse, og se det litt an. Men går det ikke, så går det ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest twisted83

Jeg likte heller ikke psykologen min etter den første timen, fortsatt ikke etter den andre, tredje eller fjerde timen. Men jeg gav ham en sjangse, og nå etter over 20timer liker jeg ham kjempegodt, og ikke minst; han har hjulpet meg MYE. Virkelig en god psykolog. Ikke alltid lurt å gå etter førsteinntrykket, vet du. Gi psykiateren din en sjangse, og se det litt an. Men går det ikke, så går det ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva mener du med at noen er styrt av sympatier eller antipatier?

Jeg likte heller ikke psykologen min etter den første timen, fortsatt ikke etter den andre, tredje eller fjerde timen. Men jeg gav ham en sjangse, og nå etter over 20timer liker jeg ham kjempegodt, og ikke minst; han har hjulpet meg MYE. Virkelig en god psykolog. Ikke alltid lurt å gå etter førsteinntrykket, vet du. Gi psykiateren din en sjangse, og se det litt an. Men går det ikke, så går det ikke.

Lykke til!

Jeg mener det motsatte av hva du gjorde. En handler ut fra førsteintrykket.

Ditt innlegg viser hvordan det skal gjøres.

En vil alltid oppleve at en får en lærer, en kollega, en sjef, en behandler en ikke liker ved første møte. Om en da handler ved å slutte skole, si opp jobben eller skifte terapeut med en gang, forblir en bare i den ustabilitet en mente å endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gi noe råd, må bare si at jeg kjenner til problemet!

Den siste psykiateren min likte jeg ikke, og jeg tror egentlig det var gjensidig.

Kunne tenkt meg å heller prøve en mannlig behandler, da kvinner ofte har denne "myke modermåten" å være på, hvilket jeg ikke takler, men neih, får alltid kvinner.

MEN, gi mennesket en sjangs, det kan hende at synes han/hun er ok etter en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manisk

er man trygg fra første stund går det mye raskere å komme til bunns tror jeg for det har jeg opplevd.

jeg tror ikke det har noe med å dømme personlighetene nor og ned eller at en ikke liker den personen.

Jeg har opplevd in real life at noen mennesker har man alltid morro med fra første stund. noen diskutere man med fra første stund. noen kverrulere man alltid med. For å sette ting på spissen. Og når jeg kommer sammen med en lillebror kveruleres det umiddelbart, om det er en storesøster dikuterer vi og blir ikke ferdig. for jeg er en storesøster selv.Men om jeg ikke spør etter hva de er det gjøre jeg skjelden,, men man bare merker det ikke sant?. Eller kankje ma ikke gjøre det når man er midt i søske flokken og vandte med å alltid å inrette seg.

det er bare sånn det er selvom man skal være proffe.. da er det jo bare desto mer fordekt.

Jeg må gå til en mann for behandling og han må helst være nr to i sin søsken flokk. det ville være perfekt.

nei støtt deg på intuisjonen din du da får du best behandling for da kan du også få bedre innsikt i dine egne følelser og det hjelper godt på så lipper du kanskje å måtte bruke en heidundrenes gjeng med piller.

.

Psykiatrene har nok å gjøre og det spiller ingen rolle om man bytter litt på.

vi er glad vi har dem. de er flinke folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Du bør ikke kutte vedk ut kun etter et førsteinntrykk gitt på en time.

Kjemi er viktig, uten tvil, men gi dette en sjanse til. Gå der en stund... tenk igjennom og vær ærlig ovenfor vedk. Det skjer rett som det er at terapeuter "overtar" andre terapeuters pasienter.

De aller fleste mennesker har mer å by på enn kun et førsteinntrykk. Gi vedk. en ny sjanse.

gode tanker til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...